הרב אלעזר אבו-חצירא, נכדו של ה"באבא סאלי", נדקר למוות

(עדכון) - החשוד במעשה הוא אשר דהן, תושב אלעד ■ סנגורו: "הוא לא התכוון לתוצאה הזאת"

הרב אלעזר אבו-חצירא, נכדו של ה"באבא סאלי", נדקר למוות. אבו-חצירא, המקובל המכונה "בבא אלעזר", נרצח בתוך מבנה ישיבה ברחוב קפריסין בבאר-שבע.

החשוד במעשה הוא אשר דהן, בן 42 תושב אלעד, שנכח בקבלת הקהל של הרב ולפתע שלף סכין - ודקר אותו בחזהו.

מעצרו של דהן הוארך הבוקר (ו') בבית משפט השלום בבאר-שבע ב-13 יום. דהן, בעל עבר פלילי שגם ישב בכלא, נשלח גם להסתכלות פסיכיאטרית על מנת לאמוד את מצבו הנפשי. במשטרה חושדים כי המניע לרצח הוא עצות שקיבל החשוד מהרב, ששינו את חיי משפחתו לרעה.

פרקליטו מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד יובל לבידרו, אמר כי "החשוד לא כיוון למטרה הזו, והוא מצטער מאד על התוצאה הטרגית. אנחנו רוצים להשתתף בצער של כולם", הוסיף הסנגור. "המצב שלו לא פשוט. הוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית שתבדוק מה מצבו הנפשי. רק הבוקר התברר לו מה קרה, לא אכנס לפרטי החקירה, אבל הוא לא התכוון לתוצאה הזאת".

על-פי החקירה הראשונית, דהן נכנס לחדרו לשל הרב כדי לבקש ממנו ברכה. במהלך קבלת פנים שגרתית שערך הרב, קפץ אליו ודקר אותו מספר פעמים בחזהו ובבטנו.

החשוד נמלט מהמקום, אך אנשים שהיו בישיבה רדפו אחריו והצליחו לתפוס אותו. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום זמן קצר לאחר האירוע, ומפקד מחוז דרום הגיע לזירה לעקוב מקרוב אחר פעילויות החקירה.

הלוויתו של הרב אבו-חצירא תתקיים בשעות הצהריים בבית-העלמין בירושלים. טרם ידוע מיקומה המדויק של ההלוויה.

פרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול רפואי. הוא פונה במצב קשה מאוד לבית-החולים סורוקה, שם מת כעבור זמן קצר על שולחן הניתוחים.

דובר מד"א, זכי הלר, מסר: "קיבלנו קריאה והקפצנו ניידת טיפול נמרץ שהגיעה למקום תוך זמן קצר. הפרמדיקים הגיעו ומצאו גבר כבן 70 כשהוא דקור בפלג גופו העליון ומחוסר הכרה. הם החלו להעניק לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית-החולים סורוקה". מאוחר יותר, כאמור, נקבע מותו.

שר הפנים אלי ישי הגיע הלילה לבית-החולים סורוקה בבאר-שבע על מנת להשתתף בצער משפחתו של הרב.

"אנשים היו בהלם, לא האמינו שזה קורה. זה בלתי נתפס, שוק אדיר", אמר חיים ויינגרטן, איש זק"א שהגיע לזירה עם תחילת פינויו של הרב מהמקום. "אנשים קפאו במקומם, חלק קראו תהילים, אבל לצערנו הוא נפטר בבית-החולים", הוסיף.

"המשטרה מרחיקה את האנשים, יש התקהלות גדולה מאוד", מספר קמב"ץ זק"א בבאר-שבע, משה דיקשטיין. "אנשים עומדים, צועקים, בוכים. הרוחות סוערות מאוד מאוד. אפילו אנחנו, אנשי זק"א, לא מאמינים שאנחנו עומדים פה ומחכים להיכנס לביתו של הרב", סיפר בצער.

לפני כשנתיים: צעיר ניסה לדקור את הרב

בנובמבר 2009 נעצר בבאר-שבע צעיר תושב העיר בחשד שהתכוון לדקור את ה"באבא אלעזר". הוא ניסה להיכנס לביתו, ומאבטח שהוצב בפתח המבנה חשף סכין שנשא על גופו.

אחרי אותה התקרית, סירב הרב להגיש תלונה על הפרשה באופן אישי - אך מקורביו עשו זאת במקומו.

בקהילה החרדית בבאר-שבע הניחו אז כי הניסיון לפגוע ברב אבו-חצירא בא או על רקע ברכה "כושלת" שהעניק לאדם חשוך ילדים, או על רקע מאבק פוליטי עיקש שבו היה מעורב - הנוגע לבחירת יו"ר המועצה הדתית בעיר.