אלפי רופאים חוסמים את הדרך לקריית הממשלה בי-ם

(עדכון) - הנשיא שמעון פרס: "אני מבין שהגיעו מים עד נפש והגיעה שעת ההכרעה. אני מדבר עם כל מי שצריך בממשלה כדי לזרז החלטה"

המחאה החברתית נמשכת: אלפי רופאים הגיעו היום (א') בשעה 11:00 לגן הוורדים בירושלים, סמוך למשכן הכנסת, שם נערכת הפגנת ענק. במהלך ההפגנה חסמו הרופאים את רחוב קפלן בעיר, המוביל לקריית הממשלה.

אידלמן, שעדיין שובת רעב, אמר בהפגנה: "אני חייב להודות שאני קצת חלש פיזית, אבל אף פעם לא הייתי יותר חזק נפשית". הרופאים קראו בהפגנה: "ביבי תתעורר - החולים שווים יותר!".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, שמנהלת בעצמה מאבק על יישום הסכם לתוספת תקנים, הודיעה כי היא שוקלת לצרף את האחיות למאבק הרופאים: "תציבו אולטימטום ותנטשו את בתי החולים. הם יושבים במזגנים ואתם בחום. אל תתנו להם לגמור אתכם, תגמרו אותם קודם".

בינתיים, בתי החולים הציבוריים מושבתים היום ופועלים במתכונת שבת בלבד. הרופאים קוראים להתערבות של רה"מ בנימין נתניהו, שנמנע עד כה מלהתערב למרות שהרופאים שובתים כבר יותר מ-100 ימים.

פרס: "הגיעו מים עד נפש"

עוד לפני ההפגנה נפגש ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הסתדרות הסתדרות הרופאים, עם הנשיא שמעון פרס.

בפתח פגישתו עם אידלמן, דיבר פרס בהתרגשות על גל המחאה החברתית: "אני מאוד נרגש ממה שקורה. זו שעה קריטית לעם ולרחוב הישראלי שיש לו תביעות, אבל ההפגנות הרוחשות הן גם תרבותיות. זו חובה של כולנו להקשיב למה שיש לדור הזה לומר, יש לו הזכות לדבר ולנו החובה להקשיב ולהסיק מסקנות. אני מסתכל על הדור הצעיר הזה ואני רואה דור מלא תוכן חדש שרוצה לקבוע את עתידו. הדור הזה לא פחות ערכי, לא פחות מסור ולא פחות איכפתי".

על מאבק הרופאים אמר: "אני מבין שהגיעו מים עד נפש והגיעה שעת ההכרעה. אני מדבר עם כל מי שצריך בממשלה כדי לזרז החלטה. כבעל ניסיון אני יודע שמה שגומרים בהרבה זמן אפשר לגמור הרבה קודם".

פרס דיבר על הצורך במערכת בריאות שוויונית ואמר לאידלמן כי יפעל להתערבות רה"מ בנושא, כדי להביא לסיום שביתת הרופאים.