השבוע בוול סטריט: תקרת החוב, ודוח התעסוקה לחודש יולי

אמש הגיעו בבית הלבן להסכמה עקרונית על העלאת תקרת החוב של הממשל האמריקני, אולם לא מדובר בהסכם סופי ■ למשק האמריקני צפויות להתווסף 78 אלף משרות בחודש יולי

דריכות מורגשת לקראת פתיחת שבוע המסחר מחר (ב') בוול סטריט אחרי נעילה שלילית ביום ו'. על פי דיווחי סוכנויות הידיעות, אמש הגיעו בבית הלבן להסכמה עקרונית על העלאת תקרת החוב של הממשל האמריקני. אולם פקיד בכיר בבית הלבן אמר בתגובה כי עדיין לא הושג הסכם סופי בין הצדדים ולכן מוקדם להיות אופטימיים. במקביל גם אירופה עסוקה במשבר החוב ביבשת: קרן המטבע הבינלאומית מזהירה כי ספרד עדיין ב"אזור מסוכן" וחייבת להמשיך לבצע שינויים מבניים בכלכלה כדי להימנע מהידבקות במשבר החוב האירופי. זירת המאקרו גם היא תרכז עניין השבוע כששטף נתונים יזרמו לשוק, ובראשם נתוני האבטלה החודשיים. גם עונת הדוחות נמשכת השבוע במלוא המרץ.

האם ארה"ב תכריז על חדלות פירעון?

עיני המשקיעים יוסיפו להיות נשואות ליום שלישי 2 באוגוסט, אזי תתקיים הצבעה בבית המחוקקים האמריקני על העלאת תקרת החוב המדיני ב-2.4 טריליון דולר. "עלינו להגיע לפשרה עד יום שלישי כדי שלממשלה תהיה היכולת לשלם את חובותיה בזמן", אמר נשיא ארה"ב אובמה בסוף השבוע. היום לפני ההצבעות בסנאט, צריכים הדמוקרטים להגיע להסכם עם הרפובליקנים או להשיג 60 קולות כדי למנוע חדלות פירעון.

כאמור, אמש הושגה הסכמה עקרונית להעלאת תקרת החוב ההסכמה כוללת קיצוצים בהיקף של כ-1 טריליון דולר בתקציב והקמת ועדה מיוחדת שתמליץ על קיצוצים נוספים בתקציב או העלאות מסים שיחסכו עוד כ-1.8 טריליון דולר מהגרעון. כאמור, ההסכה עדיין לא סופית, כשאתמול עוד דחה הסנאט בארה"ב תוכנית שהעבירו הרפובליקנים בבית הנבחרים (הנשלט על ידם), מה שמקרב את הכלכלה הגדולה בעולם למצב של חדלות פירעון.

אירופה: ספרד במוקד הדאגות

משברי החוב באירופה עדיין נמצאים בכותרות, כשאמש פירסמה קרן המטבע הבינלאומית דוח על מצבה הכלכלי של ספרד, בו היא מזהירה כי ספרד עדיין ב"אזור מסוכן" וחייבת להמשיך לבצע שינויים מבניים בכלכלה כדי להימנע מהידבקות במשבר החוב האירופי. ספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה, נאבקת בימים אלה עם עליית תשואות האג"ח שלה שמייקרת את עלויות גיוסי החוב שלה. תשואת האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ספרד עלתה מעל 6% בעוד ששיעור האבטלה הינו מעל 20%.

מאקרו: המשקיעים ממתינים לנתוני האבטלה לחודש יולי

לפני מבול הנתונים השבוע, השוק עדיין יושפע מהאומדן הראשון לתמ"ג בארה"ב ברבעון השני של השנה, שהצביע על התרחבות של 1.3% במשק, לעומת צפי להתרחבות של 1.7% ו-0.4% ברבעון הקודם.

מחר (ב') יפורסם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש יולי, שעל פי התחזיות צפוי לרדת ל-54.3 נקודות לעומת 55.3 בחודש הקודם. עוד יפורסם מחר נתון הוצאות הבנייה שצפוי להצביע על קיפאון בחודש יולי, לעומת ירידה של 0.6% במאי.

■ ביום ג' יפורסמו נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטית לחודש יוני: הצריכה הפרטית, השקולה ל-70% מהתמ"ג האמריקני, צפויה לעלות ב-0.1%, לעומת קיפאון בחודש הקודם; ההכנסה הפרטית צפויה לעלות באותו שיעור, לעומת עלייה של 0.3% במאי; ההכנסה הפרטית צפויה לעלות ב-0.1%, לעומת עלייה של 0.3% במאי. מדד ה-PCE, האינפליציה הנגזרת מנתוני הצריכה הפרטית, צפוי לעלות ב-0.2%, לעומת עלייה של 0.3% בחודש הקודם.

■ ביום ד' יפורסם סקר ADP, מספר המשרות שנוספו לסקטור הפרטי בחודש יולי - והוא צפוי להצביע על תוספת של 95 אלף משרות, לעומת תוספת של 157 אלף משרות. עוד יפורסם ביום ד', סקר ה-ISM, מדד מנהלי הרכש למגזר הלא יצרני; הזמנות ממפעלים לחודש יוני, והנתון השבועי של מספר הבקשות למשכנתא בארה"ב.

■ כמדי יום ה', יפורסמו התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שצפויות לעלות ל-405 אלף, מ-398 אלף תביעות בשבוע הקודם. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה צפויות לרדת קלות ל-3.7 מיליון, לעומת 3.703 מיליון בשבוע הקודם.

■ גולת הכותרת של נתוני המאקרו לשבוע הנוכחי הם נתוני התעסוקה לחודש יולי שיפורסמו ביום ו'. לפי הערכות, למשק האמריקני צפויות להתווסף 78 אלף משרות, לעומת 18 אלף משרות בחודש הקודם. למגזר הפרטי צפויות להתווסף 100 אלף משרות לעומת 57 אלף בחודש הקודם - כך שמדובר בירידה של משרות בסקטור הציבורי.

שיעור האבטלה צפוי לרדת קלות ל-9.1% במונחים שנתיים, מ-9.2% בחודש הקודם. עוד יפורסמו בדוח התעסוקה - ממוצע שעות העבודה השבועיות, השכר הממוצע לשעת עבודה. כן יפורסם האשראי הצרכני לחודש יוני.

עונת הדוחות בעיצומה:

אלוט תקשורת תפרסם מחר (ב') את דוחותיה לרבעון השני. על פי התחזיות בשוק הכנסות החברה לרבעון השני יסתכמו בכ-17.55 מיליון דולר, עליה של 28.08% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-9 סנט למניה לעומת 3 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

אורבוטק תפרסם גם היא את דוחתיה מחר. על פי התחזיות בשוק צפויה החברה לדווח על הכנסות של 155.24 מיליון דולר, עליה של 5.4% לעומת הרבעון הקודם אשתקד. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-44 סנט למניה לעומת 35 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

פייזר צפויה לדווח על הכנסות בשווי 16.98 מיליארד דולר, ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי צפוי לרדת ל-59 סנט למניה, לעומת 62 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

מסטרקארד צפויה לפרסם את דוחותיה ביום רביעי. על פי התחזיות בשוק החברה צפויה לדווח על הכנסות בשוי 1.55 מיליארד דולר לעומת 1.36 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד עליה של 13.60% אשתקד. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-4.22 דולר למניה, לעומת 3.49 דולר ברבעון המקביל אשתקד.

Priceline.com תפרסם את דוחותיה ביום ה'. על פי התחזיות החברה צפויה לדווח על עליה של כ-40% בהכנסותיה ל-1.07 מיליארד דולר לעומת 767.44 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-4.87 דולר למניה, לעומת 3.09 דולר ברבעון המקביל אשתקד.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]