"אל חברי היטלר": סרט חדש בהודו על מכתביו של גאנדי למנהיג הנאצי

המכתב הראשון נשלח רגע לפני הפלישה של גרמניה לפולין בספטמבר 1939 ■ ‎‎המנהיג ההודי הציע להיטלר לאמץ מדיניות לא אלימה ■ את הסוף כולנו כבר יודעים‏

‎‎ביום שישי האחרון יצא לאקרנים בהודו סרט שעשוי לעורר רעש לא קטן. "היטלר לגאנדי", שמו והוא מתאר שני מכתבים שכתב המנהיג ההודי לעמיתו הנאצי, בהם הציע לו לנקוט כמוהו בדרך לא אלימה.

המכתב הראשון נשלח רגע לפני הפלישה של גרמניה לפולין בספטמבר 1939 והשני בסוף 1940, כשהנאצים כבר ביצעו פשעי מלחמה באופן נרחב. כפי שאנו כבר יודעים, היטלר לא בדיוק שעה להפצרותיו של גאנדי ונקט במדיניות די אלימה, בלשון המעטה.

‏במקור הסרט אמור היה להיקרא "‏Dear friend Hitler‏", כמו דרך פנייתו של גאנדי במכתביו. הסרט הוצג לראשונה בפברואר בפסטיבל בברלין וזכה בעיקר לתגובות חיוביות.

השפה המדוברת בסרט היא הינדית. בהחלט עניין מוזר הוא לדמיין נאצים מדברים בהינדית, אם כי הגיוני באותה מידה לכך שהם ידברו באנגלית, עניין אליו כבר ממש מזמן התרגלנו.

‏אגב, גם להיטלר היו הצעות בנוגע לגאנדי. לא אליו ממש אלא לבריטים בנוגע לאופן הטיפול במחולל המהומות ההודי. הפיהרר הנכבד פשוט הציע להם לירות בו וזהו. יישום הולם של דרך הפעולה שלו, השונה מאוד מזו של גאנדי.