בוטלו פיטורי גיסו של עמיר פרץ מההסתדרות בשל פגמים בהליך

בית הדין האזורי לעבודה ביטל את פיטוריו של סמי שושן, ראש מועצת מצפה-רמון לשעבר וגיסו של ח"כ עמיר פרץ, מתפקידו כמנכ"ל החברה למרכזי תרבות וספורט בהסתדרות

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב ביטל בסוף השבוע את פיטוריו של סמי שושן, ראש מועצת מצפה-רמון לשעבר וגיסו של ח"כ עמיר פרץ (עבודה), מתפקידו כמנכ"ל החברה למרכזי תרבות וספורט (מת"ס) בהסתדרות. זאת, עקב פגמים בהליך הפיטורים.

"לטענת החברה, העסקתו של שושן הייתה בניגוד לכללי מינהל תקין. אם טענתה זו הייתה נכונה, מוטלת הייתה חובה על חברי הדירקטוריון שלא להעסיק מלכתחילה את שושן, או למצער, להפסיק את העסקתו כשגילו דבר התנהלותו זו", כתבה השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כ"ץ בהחלטתה.

עוד קבע בית הדין כי ההסתדרות לא נתנה לשושן ההזדמנות נאותה לשטוח את טענותיו נגד הפיטורים, כי הרכב ועדת השימוע היה פגום, וכי לא היו נימוקים אמיתיים לפיטוריו.

בית הדין קבע כי המקרה של שושן הוא מסוג "אותם מקרים נדירים" שבהם יש להשיב את העובד לעבודתו ולבטל את מכתב הפיטורים, עד מתן החלטה סופית בתביעתו נגד הליך פיטוריו.

שושן, שרעייתו היא אחותו של ח"כ פרץ, שימש כמנכ"ל מת"ס בשנים 1999-2004. ב-2004 נבחר לראש מועצת מצפה רמון ופרש מתפקידו בהסתדרות. ב-2006 פרש ח"כ פרץ מתפקיד יו"ר ההסתדרות, וכעבור חודשים מספר חזר שושן לתפקידו בהסתדרות. עם חזרתו נחתם עם שושן הסכם עבודה, בו סוכם על שכר חודשי ברוטו של 37 אלף שקל.

במאי 2010 המליצה המשטרה להעמיד לדין את שושן לדין בגין עבירות על טוהר המידות במסגרת תפקידו כראש עיריית מצפה-רמון. ואולם, הפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה נגדו מחוסר ראיות.

לפני כ-3 חודשים נקרא שושן לפגישה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהודיע לו כי עליו לסיים את תפקידו. בהמשך שלחה ההסתדרות לשושן מכתב פיטורים.

בעקבות ההודעה על פיטוריו הגיש שושן, באמצעות עורכי הדין אריאל שמר, אשר סלע וזהר גיפס ממשרד אריאל שמר ושות', תביעה נגד הפיטורים, בצירוף בקשה למתן צו שימנע את פיטוריו, בה טען כי הם נעשו ממניעים פוליטיים ועל רקע קרבתו המשפחתית לפרץ.

מנגד, ההסתדרות כטענה כי פיטוריו של שושן נעשו ממניעים ענייניים וללא קשר לקשריו המשפחתיים עם ח"כ פרץ.