הטיפ היומי: מניית רכב אירופית שעשויה לזנק ב-87%

בגולדמן זאקס ממליצים על קבוצת הרכב האיטלקית פיאט "קנייה" במחיר יעד של 12.9 אירו למניה

קבוצת הרכב האיטלקית פיאט (סימול בבורסת מילאנו: FIA) עוסקת בתכנון, ייצור ומכירה של כלי רכב ברחבי העולם, תחת שמות המותג פיאט, לנצ'יה, אלפא-רומיאו, פיאט פרופשיונל, קרייזלר, ג'יפ, פרארי ומזרטי.

ב-2009 רכשה פיאט חלק ממניות יצרנית הרכב האמריקנית קרייזלר, במסגרת הליך הקפאת ההליכים שעברה זו, ולאחרונה רכשה מניות נוספות שהחזיקו ממשלות ארה"ב וקנדה, והיא מחזיקה כעת מעל 50% מהחברה.

אנו מאמינים שפיאט/קרייזלר מציעה שילוב של יצירת ערך מבני ותפעולי. המנכ"ל סרג'יו מרצ'יוני ממוקד לא רק בבניית חברת מכוניות גלובלית, כי אם גם ביצירת ערך לבעלי המניות. הערך הגלום בפיאט יהפוך ברור ככל שמומנטום ההתאוששות של קרייזלר יימשך, מחזור המכירות באירופה ונתח השוק של פיאט יגדלו, וכאשר רווחיות החברה תהפוך מפוזרת יותר מבחינה גיאוגרפית. אנו צופים ששולי הרווח התפעולי יעמדו ב-2011 על 3.9% ועל 5.2% ב-2012.

אנו רואים מספר זרזים עבור פיאט: שינוי מבנה ההנהלה שלה ושל קרייזלר למבנה מאוחד צפוי בקרוב מאוד לדברי המנכ"ל; מומנטום ההתאוששות בקרייזלר ממשיך, והחברה לוקחת עוד נתחי שוק בזכות השקת מוצרים חדשים; אפשרות להעלאת תחזית המכירות של הקבוצה, העומדת כעת על 2.1 מיליארד דולר, ברבעון השלישי, בזכות ההתאוששות במכירות קרייזלר.

אנו ממליצים על פיאט "קנייה" במחיר יעד של 12.9 אירו למניה, המבוסס על הערכתנו לתשואה על ההון המושקע (ROIC) בשיעור של 8%. מחיר היעד גבוה ממחיר המניה הנוכחי ב-87%.

**נכתב על-ידי מחלקת המחקר, גולדמן זאקס