בעלי עניין בסודהסטרים מכרו החזקותיהם ב-72 מיליון דולר

אחרי שהשלימה הצעת מכר ענקית בה מימשו מניות ב-248.4 מיליון דולר, ואחרי שהמניה המשיכה לזנק, בעלי העניין מימשו במחיר הגבוה פי שלושה וחצי מהמחיר בהנפקה הראשונה

זה היה צפוי. אחרי שהשלימה הצעת מכר ענקית במסגרתה מימשו בעלי העניין בה מניות בשווי של 248.4 מיליון דולר, ואחרי שהמניה המשיכה לעלות במעלה ההר, חלק מבעלי העניין המקוריים בחברת SodaStream, החליטו כי הגיע הזמן - בשנית - לממש רווחים ולהגיד שלום לאחת ההשקעות המוצלחות שכנראה ביצעו בעשור האחרון.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין בחברה המפתחת מערכות ביתיות להכנת משקאות קלים, עולה כי שניים מבעלי העניין ב- SodaStream - החברות Kendray properties ו-Keswick properties - חיסלו לפני פחות משבועיים את החזקותיהם בחברה תמורת סכום כולל של 71.9 מיליון דולר, ולפי מחיר מניה של 69.65 דולר. מדובר במחיר הגבוה פי שלושה וחצי מהמחיר לפיו הונפקה החברה בחורף האחרון בנאסד"ק.

SodaStream , למי ששכח, נסחרת כרגע לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, המגלם תשואה של 267% על המחיר לפיו הונפקה. ביום שישי האחרון נסגרה המניה על מחיר של 73.35 דולר.

חברות שרשומות בגיברלטר

Kendray ו- Keswick נמנו על המשקיעים שחברו לקרן הפרייבט אקוויטי הישראלית פורטיסימו, שרכשה את השליטה בחברה לפני קצת יותר מארבע שנים. קבוצה זו השקיעה בקושי 10 מיליון אירו (14 מיליון דולר) תמורת מניות השליטה ב-SodaStream, ויצאה מההשקעה בה ברווחי עתק.

לא הרבה ידוע על מי שעומד מאחורי שתי החברות הללו. Kendray היא חברה שרשומה במקלט המס גיברלטר, ומוטביה הם שלוש קבוצות של משקיעים (דרך נאמנויות שונות). מוטבי הנאמנות הראשונה הם נדין מארי קולדו, רייצ'ל מוס, לסלי אן נוטל וכריסטופר ג'ורג' וייט. מוטבי הנאמנות השנייה הם משה ג'יי. אנהורי, חואן חינחוטה, אלברט מנה, פיטר מונטגריפו, רייצ'ל מוס ודסמונד רוץ', ואילו מוטבי הנאמנות השלישית הם אליזבת שריל בלום, רפאל דיוויד נוי וסטיבן מייקל נוי. ככל הידוע, מדובר בקבוצה של משקיעים פרטיים - בעיקר מאנגליה - שחלקם בני אותה משפחה. Kendray, דרך אגב, הוא שם של כפר בדרום יורקשייר, שבאנגליה.

כך או אחרת, החברה מכרה את יתרת החזקותיה בחברת הסודה - 4.1% מההון - תמורת 57.5 מיליון דולר, וכך השלימה אקזיט בשווי כולל של 103.2 מיליון דולר, וזאת על השקעה של מיליוני דולרים בודדים.

גם חברת Keswick היא חברה שרשומה בגיברלטר, ועל מוטביה נמנים בני משפחה קליין (Klein): דניאל, פרנסואה, גבריאל וקרן. Keswick מכרה את יתרת החזקותיה בחברת הסודה - 1% בלבד - תמורת 14.4 מיליון דולר, וכך השלימה אקזיט בשווי כולל של 25.8 מיליון דולר.

בסך הכול מכרו השתיים מניות SodaStream תמורת 71.9 מיליון דולר, וכך הגדילו את ההון הצף בחברה. סך מימושי בעלי העניין בחברה (כולל אלו שבוצעו במסגרת הצעת המכר) עומד על 320.3 מיליון דולר - כמחצית מסך מימושי בעלי עניין מתחילת השנה בכל החברות הישראליות שנסחרות בשוק ההון האמריקני.

SodaStream תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ב-11 באוגוסט, ואז יתברר האם תוצאות אלו תומכות בחיבוק הלוהט שממשיך שוק ההון להעניק לחברה.

מכירות בעלי העניין בחברת סודה סטרים
 מכירות בעלי העניין בחברת סודה סטרים