הספורטאית המרוויחה בעולם (או לפחות בדרך לשם)

הטניסאית הסינית נה לי חתמה על 7 הסכמי חסות חדשים מאז זכתה ברולאן גארוס, והיא בדרך להפוך לספורטאית המרוויחה בעולם, לפני מריה שראפובה שמכניסה כ-24 מיליון דולר בשנה

במשך שנים ארוכות היתה מריה שראפובה הספורטאית המרוויחה בעולם, אבל כעת טניסאית אחרת נמצאת בדרך הבטוחה לעקוף אותה: נה לי.

מאז זכתה ביוני האחרון ברולאן גארוס, והפכה לאסייתית הראשונית שמנצחת בטורניר גראנד סלאם, חתמה הסינית על שבעה הסכמי חסות חדשים, שכל אחד מהם שווה בין 2 ל-3.5 מיליון דולר. כך אמר הסוכן שלה, מקס אייזנבאד מסוכנות ייצוג הטאלנטים האמריקנית IMG, בראיון ל"בלומברג". כל החוזים החדשים של נה לי, שהצטרפה ל-IMG בנובמבר 2009, הם לתקופה של שלוש שנים.

שראפובה, שעל-פי מגזין "פורבס" מרוויחה 24 מיליון דולר בשנה מהסכמי חסות ופרסים כספיים מניצחונות בטניס, מיוצגת גם היא על-ידי אייזנבאד. "יכולנו לחתום על עוד חמישה הסכמים נוספים עבור נה לי, אבל פשוט אין לה מספיק זמן", אמר. בין היתר, חתמה נה לי מאז הזכייה שלה באליפות צרפת הפתוחה על הסכמי פרסום עם מרצדס ועם חברת הביטוח הסינית Taikang. יתר ההסכמים החדשים שלה ייחשפו בהמשך השנה.

עוד לפני ההצלחה ברולאן גארוס, נה לי בת ה-29 היתה חתומה על הסכמי חסות עם האגן-דאז, רולקס ועם האתר הסיני Sina.

בניגוד לעבר, כיום מרשה ממשלת סין לרוב ספורטאיה המצטיינים לשמור נתח ניכר מההכנסות שלהם לעצמם. על-פי הערכות, גוזרת הרפובליקה רק 12% מהכנסותיה של נה לי, בעוד בעבר נהגה לגבות 65% מההכנסות.