קרנות הנאמנות פדו 2.3 מיליארד ש' ביולי - ירידה של 65%

בית ההשקעות מיטב: הסנטימנט השלילי בקרנות הנאמנות נמשך גם בשבוע החולף (פדיונות של 900 מיליון שקל), אבל בסיכומו של חודש יולי חל שיפור בהשוואה ליוני

הסנטימנט השלילי בקרנות הנאמנות נמשך גם בשבוע החולף, אבל בסיכומו של חודש יולי חל שיפור מבחינת היקף הפדיונות בהשוואה לחודש יוני, שזכה לכינוי "יוני השחור" בקרנות הנאמנות, כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ב') בית ההשקעות מיטב.

בסיכום חודש יולי עלו נכסי קרנות הנאמנות בכ-2.45 מיליארד שקל, המיוחסים לגיוסים של כ-4.7 מיליארד שקל בקרנות הכספיות, מול פדיונות נטו של כ-2.25 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות. תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף יולי כ-156.6 מיליארד שקל.

לפי הנתונים, תעשיית קרנות הנאמנות רשמה בחודש יולי ירידה של כ-65% בפדיונות לעומת החודש הקודם, כשהיקף הפדיונות הסתכם ב-2.3 מיליארד שקל. בשבוע החולף (24-28 ביולי) נרשמו פידיונות של כ-900 מיליון שקל. אתמול, 31.7, נרשם הפדיון היומי הגבוה ביותר בחודש יולי - כ-350 מיליון שקל יצאו מקרנות הנאמנות המסורתיות.

בסיכום השבוע החולף, רשמו הקרנות המנייתיות פדיונות של 110 מיליון שקל, וכ-230 מיליון שקל בחודש יולי. הרגיעה בפידיונות בסיכום חודשי מוסברת ע"י מגמה חיובית באופן יחסי בשוקי המניות והאג"ח החודש, שהביאה כאמור לירידה בפידיונות אך עדיין לא לגיוסים. גם במבט אחורה מדובר בתקופה לא טובה לתעשיית הקרנות: החודש מסכם 5 חודשים רצופים של פדיונות בקרנות, במהלכם נפדו כ-15 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי פדו בשבוע החולף עוד כ-700 מיליון שקל - שבוע 17 ברציפות של פדיונות, ובסיכום חודשי פדו כ-1.6 מיליארד שקל. עליות השערים באפיק הממשלתי סייעו לקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד לסיים את החודש עם הפדיונות הנמוכים ביותר מאז נובמבר 2010 - כ-130 מיליון שקל בשבוע החולף ו-490 מיליון שקל בחודש יולי.

הקרנות השקליות סיימו את השבוע והחודש עם גיוסים קלים של כ-60 ו-50 מיליון שקל בהתאמה. המשקיעים המשיכו להזרים כספים לקרנות הכספיות, אם כי בקצב נמוך יותר מאשר בחודש יוני - בנטרול הפעילות של בזק, נרגעו השבוע הגיוסים שהסתכמו בכ-600 מיליון שקל בלבד. כולל בזק, נרשמה יציאת כספים של כ-130 מיליון שקל.