מתעלמים מהמחאות: חברי הכנסת יוצאים לפגרה

ריבלין: "אם יתעורר צורך לדון בנושא בעל חשיבות ציבורית, אפעל לכינוס הכנסת בכל עת במהלך הפגרה"

מושב הכנסת לא יוארך. כך החליטה היום נשיאות הכנסת, פורום היו"ר וסגניו, בישיבתם השבועית. ההצעה נדחתה ברוב קולות, וזכתה רק לתמיכת נציגי ש"ס וקדימה.

יו"ר הכנסת רובי ריבלין הביא תחילה את הצעת השר אלי ישי להארכת מושב הכנסת, לדיון בפני חברי נשיאות הכנסת, לפי בקשת יו''ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין. ריבלין הזכיר כי פגרת הקיץ של הכנסת נקבעה לחודש אוגוסט על סמך שיקולים שעודם תקפים, ובהם קיומו של חודש הרמדאן והחופשה במערכת החינוך. בנוסף, עדכן ריבלין את חברי הנשיאות כי ההצעה הובאה גם בפני ראשי סיעות הכנסת, ואלו לא הביעו תמיכה באפשרות זו.

ריבלין אמר כי ''הכנסת איננה מזלזלת במחאה, ויציאתה לפגרה איננה מייתרת את הצורך בהכרעות ובדיון ציבורי. הכנסת שותפה לתשומת הלב הממשלתית לקולם של המוחים, ואולם הממשלה היא המופקדת על המענה, ולא הכנסת. אם במהלך הפגרה, תגבש ממשלת ישראל מהלכים כלכליים-חברתיים המחייבים את אישור הכנסת - אכנס את מליאת הכנסת ללא דיחוי".

ריבלין הוסיף: "אם יתעורר צורך לדון בנושא בעל חשיבות ציבורית, אפעל לכינוס הכנסת בכל עת במהלך הפגרה".

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם תע''ל) ביקש לדחות את הבקשה: "מדובר בבקשה פופוליסטית. ניתן לכנס את הכנסת בכל עת במהלך הפגרה, כך היה בעבר וכך יהיה. צריך לזכור שמדובר בחודש הרמדאן". ח"כ מג'לי והבה (קדימה) הודיע כי עמדת סיעתו היא לקצר את הפגרה בגלל המתרחש בארץ.

כאמור, נשיאות הכנסת דחתה את ההצעה להאריך את מושב הכנסת, ברוב של 7 נגד 2 (נציגי ש''ס וקדימה תמכו). היות וההצעה נדחתה, היא לא תובא לדיון בועדת הכנסת.