מניית טבע צנחה ביותר מ-6%; זה הזמן לקנות?

סיטי חוזר על המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 67 ד' ■ לאומי פרטנרס: "ההשפעה של ביטול תרופת הלקווינימוד לחלוטין לא מהווה שינוי מהותי בשווי החברה והירידות החדות עשויות להוות הזדמנות 'לאסוף' את המניה"

האנליסטים בשוק מגיבים לראשונה להודעתה של חברת טבע על כישלונה להשיג את היעד המרכזי בניסוי שערכה בתרופת הלקווינימוד, הודעה שבעקבותיה צוללת מניית החברה בוול סטריט בכ-6% ונסחרת ברמת שפל של יותר משנתיים בעוד ששווי השוק שלה נחתך מ-43 מיליארד דולר לפי המחיר בה סגרה המניה ביום ו' לשווי של כ-39 מיליארד דולר, אובדן של כ-4 מיליארד דולר שהם מעל ל-13 מיליארד שקל. כל האנליסטים מתייחסים להודעה זו כהודעה שלילית, אך בעוד שחלקם מעריך כי יקח לטבע עוד זמן רב להתאושש, יש מי שחושב שהגיעה העת וההזדמנות לאסוף את המניה.

נזכיר כי חברת טבע פרסמה היום (ב') את תוצאות ניסוי ה-BRAVO השני במסגרת שלב III בתרופת הלקווינימוד למתן אוראלי לטיפול בטרשת נפוצה, שאמורה להיות מחליפה, לפחות באופן חלקי, של תרופת הקופקסון, אשר נמצאת תחת איום של כניסת תחרות גנרית בשנים הקרובות.

תוצאות הניסוי שפורסמו אינן בהירות לחלוטין אך אחת הכותרות המשמעותיות מהתוצאות היא שהחברה לא השיגה, מבחינה סטטיסטית את יעד הניסוי העיקרי, המתייחס לשיעור ההפחתה במספר ההתקפים השנתי (RRMS). החברה מייחסת זאת לעיוות סטטיסטי וטוענת כי בנטרול עיוות זה נרשמה הפחתה מובהקת בשיעור ההתקפים (21.5%). כמו כן הציג הניסוי הפחתה סטטיסטית בשיעור הנכות (33.5%) והאטה באבדן רקמת מוח (27.5%).

יש לציין כי נתונים אלו נמוכים מהנתונים שהוצגו לאחר סיומו של הניסוי הראשון בשלב זה (ה-ALLEGRO) וכן הם נמוכים מהתוצאות שהציגה התרופה המתחרה BG-12.

יחד עם זאת, החברה שבה ומדגישה כי ניסוי ה-BRAVO חיזק וסיפק תוצאות טובות בנוגע לפרופיל הבטיחות של התרופה, דבר אשר, בהנתן התוצאות הטיפוליות, צפוי לתמוך בתרופה בהשוואה למתחרות. בשל כך, בעקבות תוצאות הניסוי, החברה מתכוונת להגיש לאישור הרשויות בארה"ב ובאירופה.

האנליסט ג'ון בוריס מסיטי ממשיך להמליץ "קנייה" לטבע עם מחיר יעד של 67 דולר (הגבוה ביותר מ-50% ממחיר המניה כעת בשוק וגבוה גם מקונצנזוס האנליסטים בשוק). "אנו מאמינים כי ההפחתה סטטיסטית הגבוהה יותר בשיעור הנכות של החולים כתוצאה מהשימוש בלקווינימוד, ופרופיל הסבילות היציב ביחס לטיפול באינטרפרון - הם מעודדים". עם זאת מציין האנליסט כי "התרופות האורליות המתחרות (הגילניה של נוברטיס וה-BG12 של ביוג'ן) הפגינו יכולת טובה יותר בהפחתת מספר ההתקפים, אך התאפיינו בפרופיל גבוה יותר של אירועים שאינם בטיחותיים".

האנליסט של סיטי ציין גם כי הוא מצפה שטבע תגיש עוד לפני סוף שנת 2011 את בקשתה לאישור הלקווינימוד ברשויות המזון והתרופות בארה"ב ובאירופה. לדבריו, בסיטי לא כוללים במודל התמחור של טבע כלל את פוטנציאל המכירות של הלקווינימוד, כך שאישור רגולטורי לתרופה יספק אפסייד למניה.

מרב פישר-שרוני מלאומי פרטנרס מחקרים התייחסה לתוצאות ניסוי BRAVO לתרופת ליקווינימוד של טבע ואמרה "קשה לנבא מה יהיה מיצובה התחרותי של תרופת הלקווינימוד, אם אכן תאושר לשיווק, היות ואין מידע מספק לגבי התרופות המתחרות וכן אין עדיין הערכות סופיות לגבי עיתויי ההשקה של הלקווינימוד ושל התרופות המתחרות בפיתוח. בשורה התחתונה, הכותרות החמורות צפויות לצור סנטימנט שלילי במניה, אך מבחינה כלכלית, לפחות לפי המודל הכלכלי שלנו, ההשפעה של ביטול תרופת הלקווינימוד לחלוטין לא מהווה שינוי מהותי בשווי החברה ולהערכתנו ירידות שערים חדות במניה עשויות להוות הזדמנות "לאסוף" את המניה".

פישר-שרוני הוסיפה כי "יש לזכור כי גם תרופת הקופקסון הציגה תוצאות טובות פחות למתחרות בחלק מהפרמטרים הטיפוליים למחלה שהוצגו לעיל, אך פרופיל הבטיחות שלה מיצבו אותה כתרופה המובילה ל-MS במשך תקופה ארוכה וגם כיום".

כריס סקוט, אנליסט מ-JP מורגן אמר היום ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "המידע שפורסם היה רחוק מלהיות נקי" ומציין כי לא נראה שיש עדות כלשהי לכך שיש יצרנית אחרת של תרופה לטרשת נפוצה שמתכוננת להגיש בקשה לאישור תוך שימוש במידע דומה. "בעוד שהלקווינימוד עשוי עדיין להיות יעיל, אנו מצפים שמניותיה של טבע ישקפו ערך קטן לנכס זה בעקבות הפרסומים היום ועד שנקבל הבהרות נוספות ביחס למוצר מה-FDA".

מספר אנליסטים אירופיים ציינו כי המידע מצביע על כך שפוטנציאל השיווק של הלקווינימוד נפל באופן משמעותי. חברת אקטיב ביוטק השבדית תקבל תמלוגים בשיעור של 10-20% ממכירות התרופה (שיעור גבוה יותר של תמלוגים תקבל החברה ממכירות ביבוצעו במדינות הבלטיות והנורדיות).

אנליסט בכיר אמר הערב ל"גלובס": "אין ספק שמדובר בהתפתחות שלילית אך על פניו נראה כי מדובר בתגובה מוגזמת בשוק, שממשיכה לבטא את הסנטימנט השלילי ביחס למניה ולא בשל שינוי במודלים לפיהן בוחנים האנליסטים את המניה.

"אחרי האכזבה הגדולה שנרשמה במניה לאחר שפורסמו ממצאי היעילות במסגרת ניסוי האלגרו של הלקווינימוד בסוף אפריל ולאחר שפורסמו גם ממצאי היעילות של תרופת ה-BG-12 של ביוג'ן - אשר עלו על התוצאות של טבע, אף אחד לא ציפה שתהיה אכזבה מהותית נוספת בחזית הלקווינימוד - כפי שקרה היום". לדבריו, "החולשה של טבע עלולה להימשך עוד הרבה זמן".

ומסביר, "בשוק חשבו שהרע מכל כבר מאחורינו בכל הקשור ללקווינימוד והחששות חזרו להתמקד במישורים אחרים הקשורים לחברה. כלומר חשש מתרחיש של השקת גירסה גנרית לקופקסון וכן חשש מן החולשה של מכירות המוצרים הגנרים של טבע בארה"ב כפי שבאה לידי ביטוי בשני הרבעונים האחרונים".