הדולר זינק והאירו נחלש; שערו היציג של הדולר - 3.44 ש'

המטבע האמריקני הוסיף לערכו 1% מול השקל ■ האירו נסחר בירידה של 0.6% ושערו היציג נקבע על 4.89 ש' ■ הבנק המרכזי ביפן בוחן מדיניות של הקלה כמותית על רקע התחזקות הין היפני מול הדולר

המסחר במט"ח מתנהל היום (ג') בהתחזקות הדולר מול השקל, המטבע האמריקני מוסיף לערכו 1% ושערו היציג נקבע על 3.44 שקלים. לעומת זאת, האירו נסחר בירידה של 0.6% ושערו היציג נקבע על 4.89 שקלים.

בזירה העולמית הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים. האירו נופל מול הדולר בשיעור חד ונסחר בשער של 1.42 דולר לאירו. מול הטבע היפני, הדולר ממשיך להיסחר בשפל ובשער של 77.4 ין לדולר.

בכלל פורקס מציינים כי בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, המשקיעים ימשיכו לעקוב בדריכות אחרי ההתפתחויות בארה"ב. "כדאי לזכור כי למרות שהושג הסכם בנושא העלאת תקרת החוב, נותר אתגר נוסף עבור הכלכלה האמריקנית והוא - פרסום נתוני התעסוקה בשישי הקרוב. הסוחרים יעדיפו להמתין בסבלנות עד לפרסום הנתונים על מנת להסיק מסקנות מרחיקות לכת".

ב-1 ביוני העלה בנק ישראל את תחזית הצמיחה למשק ושיפר גם את תחזית האבטלה. בנק ישראל צפה אז צמיחה של 5.2% השנה ו-4.2% בשנה הבאה, וכמו כן ירידה בשיעור האבטלה ל-5.8% בשנתיים הקרובות. היום, חודשיים בלבד לאחר מכן, בנק ישראל מוריד את תחזית הצמיחה בדוח האינפלציה החצי-שנתי שלו, ואף צופה המשך עלייה במחירי שכר הדירה - בקצב זהה לשיעור העלייה של השנה האחרונה. כתגובה, בבנק ישראל ימשיכו להעלות את הריבית במשק. בבנק המרכזי מעריכים כי הריבית במשק תעלה לכ-4% ברבעון השני של 2012, לעומת 3.25% היום.

הוסר האיום מחדלות פירעון בארה"ב: הלילה אושר ההסכם בין הרפובליקנים לדמוקרטים, הסכם שהציל את הכלכלה הגדולה מפני פשיטת רגל. אישור ההסכם מעודד את הדולר והוא רושם עלייה מול המטבעות המרכזיים. על פי ההסכם העומד על הפרק, תקרת החוב תעלה ב-1 טריליון דולר ובסך הכל הקיצוצים בהוצאות יסתכמו ב-2.5 טריליון דולר.

ביפן החליט המימשל להתערב בשוק המט"ח אם הין היפני ימשיך להתחזק מול הדולר. נזכיר כי הפאניקה סביב המחלוקת הפוליטית הקשה בארה"ב שחידדה את האיום מפני חדלות פירעון של הכלכלה הגדולה בעולם, גרמה להיחלשות הדולר מול הין. המטבע היפני נסחר בשיא של מספר חודשים מול הדולר. על רקע היחלשות הדולר, החליט המימשל ביפן כי במידה והין ימשיך במגמת התחזקות למרות ההסכם שהושג בארה"ב, היא יתערב במט"ח כדי להחליש את הין. על רקע הכוונה להחליש את הין, הערכות הן כי הבנק המרכזי ביפן יפעיל מדיניות מוניטארית של הקלה כמותית.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]