גירושים וירטואליים: בני-זוג התגרשו באמצעות סקייפ

בית הדין הרבני באשקלון התיר לבני-זוג להתגרש באמצעות שיחת וידיאו בתוכנת סקייפ

‎‎בית הדין הרבני באשקלון אישר אתמול (ב') לבני-זוג, שאחד מהם שהה בארה"ב, להתגרש באמצעות שיחת וידיאו קונפרנס בתוכנת סקייפ.

‏בני-הזוג, שעברו להתגורר לאחר הנישואים בארה"ב, החליטו להתגרש לאחר שהאישה הגיעה לארץ כדי להסדיר את הארכת הוויזה שלה, אך נאמר לה על-ידי שגרירות ארה"ב כי היא לא יכולה לעשות זאת, כיוון ששהתה במדינה שלא כדין. הבעל סירב לעלות לארץ, ולאחר משא-ומתן שארך למעלה משנה, הסכימו בני הזוג להתגרש.

אלא שאז צצה הבעיה: השניים לא היו יכולים להתייצב בפני ‎‎בית הדין באשקלון כדי לקיים את הסכם הגירושים, כיוון שאם הבעל היה עוזב את ארה"ב, הוא לא היה יוכל לשוב אליה.

‏בא-כוחו של הבעל, עו"ד גיל שחף ממשרד שחף ושות', המתמחה בדיני משפחה, ביקש מבית הדין באשקלון לקיים את אישור הסכם הגירושים בשיחת וידיאו קונפרנס באמצעות תוכנת סקייפ. הוא הציע כי הגט יוסדר באמצעות שליח - דהיינו הבעל ייתן את הגט בבית דין רבני בארה"ב, שיממן שליח שיעביר את הגט לארץ, והאישה תקבל את הגט ב‎‎בית הדין באשקלון.

‏‎‎בית הדין באשקלון אימץ את הצעתו של עו"ד שחף, שדאג להימצאותו של מחשב נייד, שבאמצעותו העלה את מרשו לשיחת וידיאו בפני ‎‎בית הדין. ‎‎בית הדין ניהל את הדיון באופן רגיל, כאילו נכח הבעל באולם הדיונים, ואישר את הסכם הגירושים.