RBC פסימיים: "טבע עלולה לדשדש בחצי השנה הקרובה"

RBC: "גם אם תאושר התרופה הפונטנציאל העיסקי שלו יחסית קטן" ■ לעומת זאת רואים בירידה החדה במניה הזדמנות קניה עם אופק השקעה ארוך טווח

RBC בתחזית לא אופטימית: לאחר התוצאות הלא חיוביות שהציגה טבע אתמול על תוצאות הניסוי בגרסה האורלית לתרופת הקופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה, בבית ההשקעות RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן, נותרים היום (ג') סקפטיים לגבי אישור התרופה. בנימוק הסקפטיות לגבי התרופה מציינים בבית ההשקעות כי כדי לקבל אישור של ה FDA, בדרך כלל יש צורך ב-2 ניסויים בדרג 3 (phase III) אשר עומדים ביעדי הקצה. "גם אם תאושר התרופה הפונטנציאל העיסקי שלו יחסית קטן", מעריכים כלכלני RBC.

בבית ההשקעות לא משנים את המלצתם לחברה העומדת על תשואת יתר עם מחיר יעד של 46.64 דולר. יחד עם זאת רואים בבית ההשקעות את הירידה החדה במניה כהזדמנות קניה עם אופק השקעה ארוך טווח. בתמצית התחזית הלא האופטימית מעריכים, "המחסור בקטליזטורים חיוביים עלול לגרום למניה להיסחר אופקית לאורך החצי השנה הקרובה", מעריכה כלכלנית בית ההשקעות.

כזכור, הניסוי השני של טבע בלקווינימוד, בראבו, הגרסה האורלית של טבע לתרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, לא הגיע לתוצאות הקצה הרצויות לאור פערים באופי האוכלוסיה. בחברת טבע טענו כי כאשר המידע נותח מחדש ושוקלל הניסוי עמד ביעדיו. המניה צנחה אמש במסלר בוול סטריט בכ-7%, בעקבות החדשות הרעות לחברה.