פלונטר: נוקיה-סימנס תשרת את מתחרות מירס?

הפלונטר של נוקיה-סימנס: האם התחייבותה לחברת מירס בהקמת הרשת שלה תמנע שיתוף פעולה דומה עם חברת גולן-טלקום?

האם התחייבותה של נוקיה-סימנס לחברת מירס בהקמת הרשת שלה תמנע שיתוף פעולה דומה עם חברת גולן-טלקום? לאחרונה יש קשרים טובים עם נוקיה-סימנס, בשל העובדה שגזבייה ניאל, הבעלים של חברת Free טלקום הצרפתית, שהוא שותף ב- 30% בגולן-טלקום, הוא בעל קשרים טובים מאוד עם נוקיה-סימנס, שמקימה לו את הרשת הסלולרית בצרפת.

בראיון ל"גלובס" אמר ניאל שגולן-טלקום, לכשתזכה במכרז הסלולר, תקים את הרשת שלה באמצעות נוקיה-סימנס, ושהוא מאמין שלה יש היום את הפתרונות הטכנולוגיים הטובים ביותר בעולם הסלולר. נוקיה-סימנס גם הייתה החברה שסיפקה לגולן טלקום את הסיוע הטכני להצגת התוכניות ההנדסיות במכרז.

ואולם, כעת מסתבר שהצהרתו של ניאל, אינה מגובה בהתחייבות דומה מצד נוקיה-סימנס ישראל. ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה שנוקיה-סימנס תתקשה לעבוד עם גורם שמתחרה במירס. גורמים שעסקו במכרז של מירס אמרו שאין שום סעיף שמצביע על איסור תחרות ושמונע מנוקיה-סימנס לעבוד עם מתחרים, אבל במקביל אומרים שיש לה מחויבות גדולה למירס, בכל הקשור לתשומת הלב שדורשת הרשת שלה החדשה שלה. במלים אחרות במשתמע, נוקיה-סימנס הסכימה שלא להיכנס לפרויקט להקמת רשת מתחרה במקביל לפרויקט של מירס, שכן הדבר עשוי לכאורה להעמיד אותה בבעיה של ניגוד עניינים.

נוקיה-סימנס לא מגיבה

בנוקיה-סימנס ישראל סירבו להתייחס לאפשרות שגולן-טלקום תרצה לעבוד איתם, ובאופן כללי לא רצו להגיב לידיעה שהם מנועים מלעבוד עם זוכה במכרז שיתחרה במירס. מה שמוזר בסיפור הוא שהציפייה הייתה לשמוע שנוקיה-סימנס דווקא מאוד מעוניינת להרחיב את נתח השוק שלה ופעילותה בישראל, במיוחד כאשר יש לקוח חדש ורענן שרוצה לשכור את שירותיה. זאת, כפי שאריקסון ישראל עובדת במקביל עם שלוש חברות הסלולר ואלקטל-לוסנט עובדת עם בזק ועם הוט במקביל.

כאן המקום להדגיש שנוקיה-סימנס ישראל נבחרה על-ידי סלקום להחליף ולשדרג לה חצי רשת (בצפון) הארץ. הזכייה במכרז סלקום הייתה לפני שנבחרה במכרז של מירס, ולכן במירס דאגו מאד שלנוקיה-סימנס לא יהיו מספיק משאבים מקומיים על מנת לטפל גם בה. נוקיה-סימנס מצידה הבטיחה שיש ביכולתה לעמוד בשתי המשימות במקביל, שכן מירס חייבת, והיא גם דרשה, מחויבות גבוהה של הספק הנבחר, שכן היא נדרשת להקים במהירות שיא את הרשת שלה. בסיכומו של דבר, המחויבות של נוקיה-סימנס כלפי מירס וסלקום יוצרת לכאורה הסדר של אי תחרות מול גולן-טלקום, משום שמהתגובה שלה ניתן להבין שהיא אינה מתלהבת להיכנס לפרויקט נוסף.