ביל גרוס: "ההסכם לא יעזור; תקציב ארה"ב הוזנח בבוטות"

המנכ"ל המשותף של קרן פימקו יוצא באמירות בוטות נגד ההתנהלות הכלכלית של הממשל האמריקני ■ "נדרשו עוד קיצוצים רבים בתקציב" ■ ומזהיר: "הזמנים הטובים נגמרו"

ביל גרוס, המנכ"ל המשותף של קרן פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם - יצא הערב (ג') באמירות בוטות בדבר עתיד הכלכלה האמריקנית, ברקע הסכם הסכם הפשרה לקיצוצים בתקציב והעלאת תקרת החוב באופן סופי בסנאט (שדורש עוד חתימה רשמית של נשיא ארה"ב אובמה). (לסיפור המלא)

"ההסכם לא ישפיע באופן משמעותי על הגירעון", כתב גרוס במזכר ללקוחות פימקו. "נכון, הוא מנע מכלכלת ארה"ב להיכנס לחדלות פירעון ואולי אפילו להימנע ממצב של הורדת דירוג אשראי האג"ח שלה, אבל נדרש לבצע עוד קיצוצים רבים בגירעון".

גרוס ציין כי "הזמנים הטובים נגמרו". עוד כתב גרוס כי הוא מעניק לכלכלת ארה"ב ציון "מצוין באדום בוהק", עבור "הזנחה בוטה של התקציב הממשלתי, שלא תיעלם". לדידו, למרות שהחדשות בדבר הסכם התקציב "נשמעות בכל העולם", המצב בפועל אינו חיובי.

בכך, מצטרף למעשה גרוס לשותפו לניהול קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן, שהתייחס לאזהרת סוכנות הדירוג S&P כי תפגע בדירוג האשראי של ארה"ב, וציין כי "אם S&P רצינית בכוונותיה היא תוריד את דירוג האג"ח עוד השבוע, מאחר שהפשרה לא תביא לפתרון בעיותיה של ארה"ב".

גרוס ואל-אריאן אינם לבד. באחרונה מומחים פיננסים רבים יוצאים בתחזיות קודרות לכלכלת ארה"ב, וטוענים כי הסכם הפשרה הינו רק הצעד הראשון בדרך לפיתרון כולל לגירעון התקציבי העצום של הממשל האמריקני.

ההסכם הזה לא הולך לפתור שום דבר", אמר פטר אורסג, שהיה יו"ר ועדת התקציבים תחת ממשל אובמה, וכעת חבר בדירקטוריון סיטיגרופ. "הבעיות הבסיסיות בניהול התקציבי של ארה"ב עדיין נשארו בעינן".