בנק ישראל: עלייה בפעילות חברות הבנייה ברבעון השני

כך עולה מסקר החברות והעסקים לרבעון השני של 2011 הבודק את כל הסקטורים במשק ■ הציפיות לאינפלציה בשנת 2011 עומדות על 3.1% בממוצע ■ החברות צופות כי הדולר יגיע ל-3.6 שקלים ב-12 החודשים הקרובים

יציבות בפעילות העסקית במשק ברבעון השני: הפעילות העסקית המשיכה לגדול בקצב דומה לזה של הרבעון הראשון, כך עולה מסקר החברות והעסקים לרבעון השני שמפרסם היום (ד') בנק ישראל.

נתון מעניין העולה מהסקר מתייחס לפעילות ענף הנדל"ן, מדיווחי חברות הבנייה עולה כי חלה עלייה בפעילות החברות ברבעון השני, עלייה בהיקף עבודות הבנייה בזכות עלייה בהיקף בניית מבנים. עוד עולה מהסקר כי חלה ממשיכה העלייה המשמעותית במחירי תפוקת הענף.

על פי החברות, שער החליפין בעוד 12 חודשים ממועד פרסום הסקר, יעמוד הדולר על 3.6 שקלים וזאת לעומת שער של 3.7 שקלים שצפו החברות בסקר הקודם. נציין כי היום נסחר הדולר בשיא של חודשיים וסביב שער של 3.8 שקלים.

עוד עולה מהסקר כי רוב החברות מעריכות שהאינפלציה תעמוד על 3.1% ב-12 החודשים הקרובים, זאת בדומה לסקר הקודם. נציין כי הערכה זו של האינפלציה חורגת מהגבול העליון של תחום יציבות המחירים שקבעה הממשלה (בין 1%-3%).

חברות התעשייה מדווחות על עלייה בפעילותן בקצב מתון יחסית לרבעון הקודם וזאת בשל האטה ביצוא ובמכירות המקומיות. האטה בלטה בעיקר בקרב החברות הקטנות. החברות מדווחות עוד כי ברבעון הבא צפויה התאוששות בתפוקה בשל העלייה בביקוש המקומי.

סקר החברות והעסקים מתבסס על תשובותיהן של 479 חברות ועסקים מהסקטורים השונים.