ישראל כץ לא יסגור את הרכבת ב-17 באוגוסט

(עדכון) - ישראל כץ ייפגש מחר עם עופר עיני - ויכנס מסיבת עיתונאים לפני הצהריים ■ באמצע יוני השנה הצהיר כץ כי אם בעיות הבטיחות ברכבת לא יפתרו - הוא יסגור את הרכבת ב-17 באוגוסט

חברת רכבת ישראל לא תיסגר ב-17 לאוגוסט ותכנית הבטיחות של השר ישראל כץ תיושם - כך מעריכים גורמים שהיו מעורבים בדיונים מרתוניים בין הנהלת הרכבת וועד העובדים ובהשתתפות נציגי משרדי האוצר והתחבורה.

דירקטוריון הרכבת ממשיך לדון בהבנות שהושגו בשיחות וגורמים בחברה מסרו ל"גלובס" כי "הכל פתוח". יחד עם זאת, גורמים שהיו מעורבים במו"מ אמרו ל"גלובס" כי הושגו סיכומים לגבי 90% מהמחלוקות ולהערכתם גם המחלוקות שנותרו פתוחות ייפתרו עד מסיבת העיתונאים מחר (ה').

שר התחבורה ישראל כץ יכנס מחר בשעה 11:30 מסיבת עיתונאים, בה ישתתפו גם מנכ"ל המשרד דן הראל ונציגי רכבת ישראל. על פי הודעת משרד התחבורה, מסיבת העיתונאים תתקיים מיד לאחר פגישה מסכמת בין השר לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

נזכיר כי באמצע יוני איים כץ כי אם עד ה-17 באוגוסט לא תשופר הבטיחות ברכבת, הוא יסגור אותה לאלתר עד לתיקון הליקויים הבטיחותיים. על פי הידוע, עיקרי התוכנית של משרד התחבורה כוללים הגברת הפיקוח והאכיפה על פעילות הרכבת, הקשחת התנאים לגיוס עובדים חדשים (למשל על ידי חיוב נהגי הרכבת לעבור הכשרה מקיפה ומבחן מקצועי), בדיקה שוטפת של קרונות הרכבת ועוד. משרד התחבורה יקים למעשה גוף מפקח ויבצע שורת שינויים ארגוניים וניהוליים ברכבת שנועדו להגביר את בטיחות הנסיעה, כמו הכשרה מקצועית של עובדים והליכים מסודרים של קבלת עובדים.