ביהמ"ש אישר את הפשרה בין כור, מכתשים והתובע הייצוגי

לפי הסכם הפשרה עם התובע הייצוגי דב כהנא, בעלי המניות מקרב הציבור יקבלו תוספת של 45 מיליון דולר תמורת מניותיהם במכתשים אגן

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ד') את הסכם הפשרה בין כור , מכתשים אגן והתובע הייצוגי רו"ח דב כהנא, לפיו צפויים בעלי המניות מקרב הציבור לקבל תוספת של 45 מיליון דולר תמורת מניותיהם במכתשים אגן.

לפי ההסכם, התשלום לבעלי המניות יהיה על חשבון שווי הטבה נוספת שנבעה לכור במסגרת עסקת המיזוג של מכתשים אגן עם תאגיד הכימיקלים הסיני כימצ'יינה.

בתביעה הייצוגית שהגיש כהנא, המיוצג על-ידי עו"ד יצחק אבירם, נטען כי על כור להתחלק באופן שוויוני עם בעלי המניות מן הציבור בשוויה של הטבה זו, אשר נבעה מהלוואות נון-ריקורס שהתחייב תאגיד הכימיקלים הסיני כימצ'יינה להעמיד לרשותה.

שוויה של הטבה זו הוערך על-ידי מומחה מטעם התובע הייצוגי בסכום של 270 מיליון דולר, לעומת הערכת שווי שביצעה מכתשים אגן ועמדה על 160-185 מיליון דולר.

משרד גיזה-זינגר-אבן בע"מ, אשר מונה כבודק בהתאם להגדרתו בחוק תובענות ייצוגיות, מצא כי שוויה של ההטבה הינו כפי שנקבע בהערכת השווי שהגישה מכתשים אגן, ומצא את הסכם הפשרה ראוי, הוגן וסביר, לאור מכלול נסיבותיו ולאור הסיכויים והסיכונים הכרוכים בהמשך ניהולו של ההליך, ובפרט נוכח בקשת רשות הערעור שהגישה כור לבית המשפט העליון.

כור יוצגה בידי עורכי הדין ד"ר גיל אוריון, אברמי וול ואורית מלכא במשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון ושות'; מכתשים אגן יוצגה בידי עורכי הדין אהוד סול ויוסי אשכנזי.