המלצת InvestorPlace: מניות שכדאי להחזיק "לנצח"

הכלכלן לורנס מאיירס ל-InvestorPlace: מהן החברות שכדאי להחזיק במניותיהן לנצח? ■ מאיירס: "הן עושות מלא כסף, יש להן תקציב מאוזן והן מחלקות דיבידנד באופן קבוע"

כשנשאל וורן באפט כמה זמן כדאי להחזיק במניה, השיב איל ההשקעות: "לנצח". בתוך כך, הכלכלן לורנס מאיירס, הכותב באתר הפיננסי InvestorPlace, ממליץ בעצמו על 3 מניות שלדידו כדאי להחזיק לנצח.

מאיירס מצביע על המניות של חברות הנפטConocoPhillps , Exxon Mobil , British Petroleum , ו-Chevron כמומלצות לרכישה. "התיזה שלי היא פשוטה: העולם תמיד יזדקק לנפט. כיום הכל מושתת על נפט, וכך יהיה תמיד. לא משנה מה יקרה, הנפט ישלוט - ובעולם תמיד יהיו מלאי נפט רבים".

מאיירס מציין כי "על פי מקורות שונים בתעשיית הנפט, הביקושים לנפט עלו בממוצע בכ-1.76% בשנה מאז 1994 - זאת, כאשר הביקושים עשויים לעבור את ההיצע בשנת 2015. רק ארה"ב צורכת כ-20.7 מיליון חביות נפט ביום. גם הביקושים במדינות השווקים המתעוררים ממשיכה לעלות".

ולפיכך, בוחר מאיירס ביצרניות הנפט מהגדולות בעולם. "הן עושות כמויות גדולות של כסף, לא משנה מהו מחיר הנפט, לכולן תקציבים מאוזנים, והן מחלקות באופן קבוע דיבידנד". כמו כן, מאיירס הסביר כי "גם אם לא מדובר בהחזקה 'לנצח', בהחלט ניתן לקרוא להמלצות ההחזקה הללו 'החזקות לתקופה של דור' - אפשר להחזיק בהן למשך 30 עד 50 שנים".