הדולר היציג זינק ל-3.489 ש'; "ייתכן שיעלה עד 3.51 ש'"

האירו היציג נקבע ברמה של 4.973 שקלים ■ הדולר מתאושש לאחר הסכם העלאת תקרת החוב בתחילת השבוע ■ הבנק המרכזי של יפן התערב במסחר במט"ח והין נחלש

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ה') בהתחזקות קלה של הדולר מול השקל, אשר מוסיף כ-0.6%. השער היציג נקבע לפני זמן קצר ברמה של 3.489 שקלים. האירו היציג נקבע ברמה של 4.973 שקלים.

נזכיר כי אתמול רשם הדולר שיא של חודשיים מול השקל לאחר שהתחזק בכ-1% ובשער של 3.48 שקלים, ההתחזקות התמתנה במהלך היום.

"הדולר מתקשה לשמור על מגמת ההתחזקות שלו על רקע הערכות כי הפד יאלץ להכין תוכנית תמריצים נוספת על מנת לעודד את הצמיחה במשק", נכתב בסקירת המט"ח היומית של כלל פורקס. "הצמד דולר-שקל פרץ וסגר מחיר מעל ההתנגדות של 3.47 שקלים, וייתכן כי מהלך העליות של הצמד יימשך עד אזור 3.51 שקלים".

בזירה העולמית הדולר יציב מול המטבעות המרכזיים. מול האירו נסחר הדולר ביציבות ובשער של 1.423 דולר לאירו. מול המטבע היפני נרשמת עדיין רמת שפל של הדולר. הין היפני נסחר היום בשער של 79.2 ין לדולר, ברקע התערבות הבנק המרכזי במסחר.

בזירת המאקרו, הבנק המרכזי של גוש האירו החליט היום, כצפוי, להותיר את שיעור הריבית ללא שינוי.

הדולר מתאושש בימים האחרונים לאחר שהושג ההסכם על העלאת תקרת החוב בארה"ב בכ-2.4 טריליון דולר. המשקיעים נושאים עיניהם לעבר נתוני המאקרו והחששות מפני האטה של הכלכלה האמריקנית הובילה את הבורסה בוול סטריט לירידות שערים בימים האחרונים, להוציא את הנעילה החיובית אמש - ברקע השמועות כי הפדרל ריזרב יחיל תוכנית רכישות נוספת (QE3) בשווקים.

הבנק המרכזי ביפן הודיע היום על הרחבת מדיניות מוניטארית של הקלה כמותית, בנוסף הותיר הבנק אאת הריבית ברמה אפסית. הריבית ביפן נותרה ברמה של 0-0.1%. כאמור, הודיע הבנק המרכזי ביפן על הרחבת תוכנית רכישת אג"ח ל-50 טריליון ין (630 מיליארד דולר) לעומת 40 טריליון ין בתוכנית הקודמת.

הבנק המרכזי ביפן התערב במסחר והוביל לירידות חדות של הין מול המטבעות המרכזיים בזירת המט"ח באסיה. מהבנק המרכזי נמסר כי הפעולה המדובר "תתרום ליציבות המחירים בשווקים".

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח]