חשד למעורבות בשחיתות של יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד

משרד המשפטים הצרפתי הורה לחקור את מעורבותה של לגארד, לשעבר שרת האוצר של צרפת, בעסקה שנויה במחלוקת שבה היה קשור טייקון, בהיקף של 400 מיליון דולר

קרן המטבע הבינלאומית טרם התאוששה לחלוטין מפרשת היו"ר לשעבר דומיניק שטראוס-קהאן והאונס לכאורה של החדרנית במלון במנהטן, וכבר מתעבה ענן מעל ראשה של היו"ר החדשה - כריסטין לגארד.

משרד המשפטים בצרפת הורה לחקור את מעורבותה של לגארד, לשעבר שרת האוצר של צרפת, בעסקה שנויה במחלוקת שבה היה קשור טייקון, בהיקף של 400 מיליון דולר.

לגארד כיהנה כשרת האוצר של צרפת כאשר הטייקון ברנרד טייפי הגיע בשנת 2008 להסדר משפטי עם בנק צרפתי הנמצא בבעלות הממשלה, בתביעה הנוגעת לניהול לא נכון לכאורה של הבנק במהלך מכירת חברת מוצרי הספורט אדידס בשנות ה-90.

משרד המשפטים הצרפתי הורה לחקור את מעורבותה של לגארד באותו הסכם. פרקליט ממשלתי בכיר במדינה ביקש להתחיל בחקירה כבר בחודש מאי, בטענה כי יש חשד שלגארד השתמשה בסמכותה כדי לקדם את ההסכם.

עורך דינה של לגארד מסר כי הוא אינו מודאג מהחלטת משרד המשפטים. ההערכה היא כי החקירה תימשך חודשים, כאשר בינתיים לגארד ממשיכה לעמוד בראש קרן המטבע הבינלאומית.