"הפערים בחברה הישראלית מסכנים אותנו יותר מהחמאס"

דב לאוטמן, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר וחתן פרס ישראל לחינוך, ב"צעדת הילקוטים": "הדרך היחידה לצמצם את הפערים היא להשקיע בחינוך, לחזק את החינוך הציבורי"

‎‎עוד אירוע מחאה היום (ה') בת"א: בשדרות ח"ן בתל אביב צעדו הורים, ילדים ואנשים חינוך עם ילקוטים על גבם במחאה על העלויות של החינוך בישראל. יוזמי המחאה קראו לציבור לשים ילקוט על הגב ולהגיע למקום. אתר "גלובס" העביר את הצעדה בשידור חי.

דב לאוטמן, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר וחתן פרס ישראל לחינוך, השתתף בהפגנה ונשא דברים על הפערים החברתיים: "הפערים בחברה הישראלית מסכנים אותנו יותר מהחמאס. הדרך היחידה לצמצם את הפערים היא להשקיע בחינוך, לחזק את החינוך הציבורי".

יוזמי המחאה דורשים להעביר את האחריות על התקציב לבתי הספר, להעניק סמכויות למורים, לקבוע תקציב דיפרנציאלי לבתי הספר, להעלות את רף הכניסה למכללות להוראה, ולשפר את שכר המורים כך שיגיע לממוצע של מדינות ה-‏OECD‏. לדבריהם, רפורמה כזאת תוכל לשנות מהותית את מערכת החינוך במסגרת תקציבית סבירה.

לדברי אורן יהי שלום, מנכ"ל תנועת חינוך ישראלי ומיוזמי המחאה, "הציבור בישראל משלם כסף רב עבור חינוך שאמור להיות חינם, ולא מקבל את התמורה. ראש הממשלה הבטיח לבצע רפורמה בחינוך, אך ההבטחות נשארו על הנייר. לילדי ישראל מגיע חינוך איכותי ושוויוני, כדי לצמצם את הפערים החברתיים ההולכים וגדלים. המפתח לחיזוק המעמד הבינוני והחברה בישראל טמון באיכות מערכת החינוך הציבורית. לצערנו, מערכת החינוך הציבורית קורסת ומפגרת אחרי העולם המערבי".