בדיקת "גלובס": בכמה צומצם הרווח של בן דב בפרטנר?

היום נפלה מניית הסלולר ב-2.8% על רקע הערכות כי הדוחות יצביעו על הרווחיות הנמוכה מאז 2005 ■ הרווח "על הנייר" של בן-דב צומצם מ-2 מיליארד ש' לכ-200 מיליון שקל בלבד

הצרות של אילן בן-דב אינן נגמרות בחברת ההשקעות הכושלת טאו, העומדת בפני הסדר חוב של מאות מיליוני שקלים. מבדיקת "גלובס" עולה שהירידה החדה במניית חברת הסלולר פרטנר - הנכס המרכזי שבשליטת בן-דב - צמצמה את רוב הרווח "על הנייר" בגין השקעה זו.

דוחות חברת הסלולר פרטנר לרבעון השני יצביעו על הרווחיות הנמוכה ביותר מאז 2005. כך מעריך היום אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי. פרטנר, שבשליטת אילן בן-דב, תפרסם את דוחות הרבעון ביום רביעי הבא, יומיים לאחר דוחות החברה המתחרה סלקום, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. מניית פרטנר נפלה היום ב-2.8%, והייתה אחת מהיורדות הבולטות בשוק, שממילא נסחר היום במגמה שלילית.

פרטנר נסחרת בנאסד"ק ובת"א, ומתחילת השנה איבדה 30% מערכה. בן-דב, שמחזיק בחברה באמצעות סקיילקס, רכש את השליטה בה כששילם 4.64 מיליארד שקל עבור 45.6% מהחברה בסוף 2009.

עוד לפני הירידות במניה היום, במחיר הנעילה של אתמול - כ-48 שקל - צומצם חלק משמעותי מהרווח "על הנייר" שרשם בן-דב בזכות העסקה, שהגיע בשיאו לכמעט 2 מיליארד שקל.

זאת משום ששווי החזקתו ירד ל-3.34 מיליארד שקל, ובתוספת דיבידנדים שמשך לאורך התקופה, בסך 1.53 מיליארד שקל, התוצאה היא שהרווח "על הנייר" של בן דב ירד לכ-200 מיליון שקל בלבד.

"לצלול לתמהיל ההכנסות"

בתחזית לדוחות פרטנר כותב היום ליכט, תחת הכותרת "תחזית עגומה לדוחות הרבעון השני", כי במכירות דווקא צפויה צמיחה חזקה, והן יסתכמו בכ-1.98 מיליארד שקל. זאת בעקבות איחוד מלא של חברת סמייל 012 שפרטנר רכשה באחרונה, ובזכות צמיחה חדה בהכנסות ממכירת ציוד קצה (סמארטפונים).

"לפני שיוצאים במחולות יש לצלול לתמהיל ההכנסות", כותב ליכט. "צפויה להירשם ירידה של כ-15% בהכנסות משירותים סלולריים, אשר נובעת מירידה של 250 מיליון שקל בהכנסות בעקבות ירידת דמי הקישוריות, והמשך שחיקה בהכנסה הממוצעת בעקבות התחרות וסבסוד עלויות המכשירים בזמן אוויר".

להערכתו, מכירות הציוד יסתכמו ב-603 מיליון שקל, עלייה של 128% ביחס לרבעון המקביל, ובהשוואה ל-558 מיליון שקל ברבעון הראשון.

למרות הגידול במכירות, הרווחיות תהיה נמוכה, והוא מצפה לרווח נקי בסך 248 מיליון שקל, שלהערכתו 80% מהם יחולקו כדיבידנד. "שיעורי הרווחיות הם הסיפור הגדול של הרבעון", כותב ליכט. "בעוד שההכנסות משירותי סלולר מספקות שיעורי רווח גולמי של כ-40%, שיעורי הרווחיות הגולמית ממכירת ציוד ומהפעילות הקווית צפויים לעמוד על 20%-25%. נוסף לכך, אנו צפויים לראות גידול משמעותי בהוצאות התפעול".

המלצתו למניית פרטנר נותרת "ניטרלי" והוא קובע מחיר יעד של 52 שקל - גבוה ב-11.3% ממחיר הנעילה היום. לדבריו, המודל שלו מביא לידי ביטוי הן את הסיכונים הרגולטוריים והחששות מהתחזקות התחרות, והן את האפסייד שיש בפעילות הקווית, בעקבות הרוח הגבית החזקה מוועדת חייק.

סלקום: האופציה המועדפת

כאמור, גם סלקום תפרסם בשבוע הבא דוחות. רמי רוזן, מנהל מחלקת המחקר בהראל פיננסים, כותב כי עוד לפני תחילת התחרות האמיתית, צפויה ירידה בתוצאות העסקיות. להערכתו, הרבעון יהיה חזק במכירת סמארטפונים, ולצד זה תימשך הירידה ב-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח) כתוצאה מסבסוד המכשירים. המלצתו למניית סלקום היא "תשואת שוק", והוא מוריד את מחיר היעד מ-110 שקל ל-91 שקל, 5% מעל מחיר השוק (לאחר ירידה של 1.2% היום) אך מציין שסלקום היא האופציה המועדפת בענף התקשורת.