לוין לא מתרגש ממחאת המתמחים: "לא מייצגים את הרוב"

הממונה על השכר באוצר בראיון לגלי צה"ל: "ההסכם המתגבש משפר מאוד את התנאים, והמתמחים היו בראש מעייניה של ההסתדרות הרפואית"

אילן לוין, הממונה על השכר במשרד האוצר, התראיין הבוקר (ו') לגלי צה"ל בהמשך לדיווחים בתקשורת על התקדמות משמעותית במו"מ בין האוצר להסתדרות הרפואית, בד בבד עם המשך המחאה של הרופאים המתמחים.

- עד כמה אתה מתרגש ממחאת המתמחים?

"ההסכם המתגבש משפר מאוד את התנאים, והמתמחים לא מכירים את ההסכם לעומק כי הם היו בראש מעייניה של ההסתדרות הרפואית. אנחנו נענינו לכל הדרישות של ההסתדרות הרפואית כולל הוספת 1,000 תקנים בבתי החולים".

- מה הסיכוי להגדיל את שכר השעה של 50% של המתמחים ולא בפריסה של 8 שנים?

"זה הסכם ארוך טווח ולא ניתן לתת את כל הכסף ביום הראשון. אנחנו נטפל במסגרת המשא ומתן בנושא השכר של כל המערכת, אך יש לזכור כי יש עוד קבוצות בקרב הרופאים. אנחנו באים בפעם הראשונה לטפל במערכת הבריאות הציבורית".

- אתה כועס על התנהלות הרופאים המתמחים? מחאת האוהלים חילחלה לרופאים?

"אני חושב שהקולות הנשמעים לא מייצגים את רוב המתמחים. ההסברה תשקיט את השטח. חובה על כולנו לחזק את הרפואה הציבורית, אבל אסור לתת למחאה הציבורית לחלחל בצורה קיצונית".

נזכיר כי אתמול הגישו כאלף מתמחים מכתבי התפטרות אך יש הרבה קולות בקרב הרופאים הטוענים כי זו טעות לאחר שכבר הושגה פריצת דרך במו"מ. ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית שהפסיק שלשום לשבות רעב, שלח איגרת לציבור עמיתיו בו הוא מזהיר את הרופאים שנוקטים בצעדים בלתי מתואמים עם ההסתדרות הרפואית: "זכרו כי פעולותיכם הבלתי מאורגנות עלולות בסופו של דבר לחזור אל כולנו כבומרנג, בבחינת תמות נפשי עם פלישתים".