קריאות בוושינגטון לפטר לאלתר את שר האוצר גייתנר

מישל בכמן מהמפלגה הרפובליקנית, המתמודדת על ראשות המפלגה לקראת בחירות 2012: "הדירוג שלנו שרד את השפל הגדול של שנות ה-30, מלחמות ומתקפות טרור; לפטר את גייתנר"

S&P הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב - והסכינים בוושינגטון נשלפות: חברי קונגרס בארה"ב קוראים להתפטרות מיידית של שר האוצר טימותי גייתנר בעקבות הורדת הדירוג המושלם של ארה"ב ברמה אחת, מרמה של AAA לרמה של +AA, לראשונה בהיסטוריה.

"הורדת הדירוג של ארה"ב הינה אירוע חמור מאוד", אמרה מישל בכמן מהמפלגה הרפובליקנית, המתמודדת על ראשות המפלגה לקראת בחירות 2012. "הדירוג המושלם של ארה"ב שניתן לה ב-1917 שרד את השפל הגדול של שנות ה-30, את מלחמת העולם השנייה, את קוריאה, את וייטנאם ואת מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. הורדת הדירוג היא תוצאה ישירה של המדיניות הכלכלית הכושלת של הנשיא אובמה".

בכמן המשיכה לתקוף את ממשל אובמה וקראה לפטר מיד את גייתנר: "אני קוראת לנשיא אובמה לפטר לאלתר את שר האוצר גייתנר ולהגיש תוכנית קיצוצים חדשה, להפוך את הכלכלה האמריקנית ולהוציא את האמריקנים לעבוד".

הסנטור הארי רייד, מנהיג הרוב בסנאט אשר הוביל את הסכם העלאת תקרת החוב בארה"ב, אמר כי הורדת הדירוג ממחישה את הצורך בקיצוצים נוספים וקרא לבטל פטור ממס למיליארדרים: "ישנו צורך בגישה המשלבת קיצוצים בהוצאות לצד הגדלת ההכנסות על ידי ביטול פטור ממס שניתן למיליארדרים, חברות הנפט ותאגידי ענק".

ג'ון הנטסמן, גם הוא רפובליקן המתמודד על ראשות המפלגה לקראת בחירות 2012, תקף בחריפות את המדיניות הכלכלית של אובמה: "ההוצאות שיצאו מכלל שליטה והיעדר המנהיגות בוושינגטון הובילו להורדת הדירוג הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב. מזה זמן רב שאנו מאפשרים לממשלה חסרת היכולת בוושינגטון לבזבז ולהרחיב את הגירעון כמו סרטן שמתפשט בגוף האומה. אנו חייבים מנהיגות חדשה, עם אחריות תקציבית".