IBI: "הכל בשווקים מפחיד; אלטרנטיבות ההשקעה מועטות"

אלה אלקלעי מ-IBI: "סביר שנראה את השוק הסולידי נותן תשואה חיובית אף עם קטנה; לטווח הארוך יש לא מעט הזדמנויות" ■ "עבור רבים אג"ח ממשלתיות הינן אפיק ההשקעה הסולידי היחיד"

"הכל בשווקים כרגע מפחיד ולכן אלטרנטיבות ההשקעה הבטוחות יותר מועטות ביותר", התייחסה אתמול (שבת) אלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי מ-IBI להורדת דירוג האשראי של ארה"ב.

"עבור מרבית המשקיעים בעולם ארה"ב היא עדיין, עם כל הצרות, הכלכלה היציבה ביותר ולכן על אף ההצהרה של S&P קשה לחשוב על אלטרנטיבה בטוחה יותר", דברי אלקלעי. "עבור ישראלים המחאה החברתית ומצב שוק המניות ושוק האג"ח הקונצרני כמו גם הסיכונים הנוכחיים בנדל"ן, משאירים את האג"ח הממשלתיות כאלטרנטיבה הסולידית היחידה".

"סביר שנראה בתקופה הקרובה את השוק הסולידי נותן תשואה חיובית אף עם קטנה, אבל לטווח הארוך ואלי אפילו הבינוני כמו במשברים קודמים, יש לא מעט הזדמנויות השקעה", מסכמת אלקלעי.

זאת, לאחר שסוכנות הדירוג S&P הורידה בסוף השבוע האחרון את הדירוג של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, ברמה אחת לרמה של +AA. בכך, איבדה ארה"ב את הדירוג המושלם שלה - AAA - לראשונה בהיסטוריה. הסיבה: הגירעון התופח של ארה"ב. אם לא די בהורדת הדירוג, S&P ממשיכה לשמור על תחזית דירוג "שלילית" לארה"ב, מה שמשאיר את הדלת פתוחה להורדות דירוג נוספות בהמשך.