בעקבות הורדת הדירוג: מדינות נוספות בדירוג AAA בסכנה

אל-אריאן, מנכ"ל פימקו: "הורדת הדירוג של S&P תעלה את סוגיית הורדת הדירוג סביב מדינות נוספות" ■ יחס החוב-תוצר של בריטניה גבוה משל ארה"ב, האם הדירוג שלה יירד?

לאחר הורדת דירוג האשראי המושלם ("AAA") של ארה"ב בסוף השבוע האחרון, גוברות ההערכות כי גם מדינות נוספות המחזיקות בדירוג AAA לשמור על רמת הדירוג הנוכחית.

"הורדת הדירוג של S&P תעלה את סוגיית הורדת הדירוג סביב מדינות נוספות החברות ב'מועדון ה-AAA'", אמר היום (א') מוחמד אל-אריאן, המנכ"ל המשותף של קרן פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם.

זאת, כאשר סוכנות דירוג האשראי S&P, שהכריזה על הורדת הדירוג לארה"ב ביום ו' האחרון, מעניקה דירוג AAA ל-18 מדינות שונות - ביניהן אוסטרליה, הונג קונג, בריטניה וניו זילנד.

כך למשל, יחס החוב-תוצר של בריטניה השנה עומד על 80%, כאשר מדובר ב-6% יותר מהיחס של ארה"ב - ולפיכך, קיים חשש כי דירוג האשראי שלה ייפגע גם כן. מנגד, כלכלני S&P מעריכים כי החוב הלאומי של בריטניה צפוי להצטמצם עד 2015 "בניגוד לארה"ב" - כך מסרו בהצהרה אתמול (שבת).

"המשקיעים צריכים לקחת בחשבון שהכלכלה הגלובלית ושוקי המניות עומדים בפני חוסר ודאות", אמר אל-אריאן. "להורדת הדירוג תהא השלכות על הצמיחה והאבטלה בארה"ב".