"אם S&P היו עושים עבודתם - הגירעון לא היה תופח"

פרופ' לכלכלה ויועץ כלכלי לממשל קלינטון: "מי נתן ל-S&P את הזכות להגיד לארה"ב מה היקף נטל החוב בו היא צריכה לשאת?" ■ לדבריו, "זה לא העסק של S&P - שיתרכזו בעבודתם"

"הורדת דירוג האשראי של ארה"ב הגיעה בתזמון גרוע", התייחס למהלך רוברט רייך, פרופסור לכלכלה אשר שימש כיועץ כלכלי לממשל קלינטון, במאמר לאתר הפיננסי businessinsider. "תוצאת המהלך עם עלויות גבוהות יותר להלוואות ממשלתיות, שישפיעו בסופו של דבר על ריביות המשכנתא, הרכב, והאשראי - זה ישפיע על כל פני שאנחנו חוסכים".

רייך יוצא בתקיפות נגד כלכלני S&P וטוען כי הורדת הדירוג התבצעה בגלל ש"ב-S&P לא מסופקים מהסכם הפשרה על התקציב בארה"ב - קרי, הם לא עשו אותו באופן בו S&P מעדיפים שהוא יקרה".

"תסלחו לי שאני שואל, אבל מי נתן ל-S&P את הזכות להגיד לארה"ב מה היקף נטל החוב אותו היא צריכה לשאת, וכיצד?", שואל רייך. "מתי, כיצד ובאיזה היקף ארה"ב תקצץ את הגירעון התקציבי - הוא לא העסק של S&P".

"S&P לא הזהירה את המשקיעים ממשבר המשכנתאות וקריסת שוק הנדל"ן - מה שהוביל לצניחת תיקי המניות לגידול החוב הלאומי", ממשיך רייך. "אם כלכלני S&P היו עושים את עבודתם בעשור האחרון כמו שצריך - הגירעון התקציבי כיום לא היה כה גדול".

"עדיף לכולנו שב-S&P יתרכזו בעבודה שהם אמורים לעשות, במקום לגרום לכולנו לשלם על העבודה שאינם עושים", מסכם רייך.