הגלייזרים שוקלים: מכירת 25% ממנצ'סטר יונייטד

המטרה: לגייס יותר מ-400 מיליון ליש"ט שיעזרו למועדון לעמוד בנטל החובות המעיק ■ לפני כחודשיים פורסם כי משפחת גלייזר שוקלת להנפיק את מניות אלופת אנגליה בבורסה בהונג-קונג

הבעלים האמריקנים של מנצ'סטר יונייטד, משפחת גלייזר, שוקלים למכור 25% מהשליטה שלהם על אלופת אנגליה על-פי שווי חברה של 1.7 מיליארד ליש"ט. כך מפרסמת התקשורת באנגליה. זאת במטרה לגייס יותר מ-400 מיליון ליש"ט באופן מיידי שיעזרו לקבוצה לעמוד בנטל החובות שלה, שמוערכים ב-500 מיליון ליש"ט, ורק הריבית השנתית על חוב זה מרוקנת כ-45 מיליון ליש"ט מדי שנה מקופת המועדון.

לפי הפרסומים, נעזרת יונייטד ב-UBS, גוף השירותים הפיננסיים השווייצרי, בניסיון למצוא משקיעים למועדון. במידה ולא יצליחו למצוא רוכש שיקנה 25% מהאחזקות, ינסו הגלייזרים למכור חלקים קטנים יותר מהשליטה בקבוצה.

הגלייזרים רכשו את יונייטד ב-2005, באמצעות הלוואות ומינופים שונים שיצרו את החוב הנוכחי של הקבוצה, עבור סכום כולל של 790 מיליון ליש"ט. המשמעות: לשיטתם של הגלייזרים, שווי המועדון קפץ ב-115% בשש השנים שלהם בו.

יש לציין כי מכירת חלק מהאחזקות בקבוצה אינו הפיתרון היחיד שעלה אצל הגלייזרים לחובות העתק של המועדון. לפני כחודשיים פרסם "הסאנדיי טיימס" כי האמריקנים בודקים אפשרות להנפיק את המועדון בבורסה של הונג-קונג, עבור שווי דומה של 1.7 מיליארד ליש"ט.

על-פי הדו"חות האחרונים של המועדון, הנכונים לעונת 2009/10, למרות שנה שהסתיימה עם הכנסת שיא של 286 מיליון ליש"ט ורווח תפעולי של 91 מיליון ליש"ט, רשמה יונייטד בשורה התחתונה הפסד של 79 מיליון ליש"ט בגין החזרי ההלוואות.