שטייניץ: "אנו מכירים בכך שקיים יוקר מחיה בלתי מוצדק"

שר האוצר: "חלק מהבעיה טמון בריכוזיות וחוסר תחרותיות במשק; תיקונים יהיו במסגרת התקציבית הקיימת" ■ "קיבלנו הבהוב אזהרה מארה"ב, הורדת הדירוג לא מסוכנת את ישראל באופן ישיר אך מראה כי המשבר לא חלף"

"אנחנו חייבים לשמור על מסגרת תקציבית קיימת", כך אמר הערב (א') שר האוצר, יובל שטייניץ, בהתייחס לפתרון שתוכל הממשלה להציג על רקע המחאה החברתית המתרחבת.

"אמרנו כי אנו מכירים בכך שיש יוקר מחיה בלתי מוצדק וכך גם יוקר הדיור. בתחום הבנייה היה טיפול אינטנסיבי, התחום טופל", אמר שטייניץ. "חלק מהבעיה טמון בריכוזיות וחוסר תחרותיות במשק", הבהיר.

"ההפגנה היא מרשימה, אזרחים יוצאים להביע את עמדתם, זה חיובי וראוי להערכה", אמר שטייניץ. "אנחנו לא יכולים להתעלם מההפגנה וגם לא יכולים להתעלם מאירופה ומארה"ב", הבהיר שטייניץ.

בהתייחס להורדת הדירוג של ארה"ב אמר שטייניץ "קיבלנו הבהוב אזהרה מארה"ב, הורדת הדירוג לא מסוכנת לישראל באופן ישיר אך מראה כי המשבר לא חלף". "צריכים לבצע תיקונים במסגרת החשיבה הכלכלית הקיימת, חייבים לשמור על מסגרת התקציבים הקיימת", אמר.

בהתייחס למחירי החשמל ולהנחה כי העלייה בתעריף התמתנה רק בעקבות המחאה החברתית אמר שטייניץ "חשבנו מראש למתן את עליית המחיר עוד לפני המחאות".

בהתייחס למצב משרד האוצר לאחר פרישת המנכ"ל, אמר שטייניץ "יש לי משרד אוצר מצויין, יש כרגע מנכ"ל עד שיבחר מנכ"ל חדש".