עיני: "הממשלה לא גילתה רגישות בהעלאת מחירי החשמל"

"העלאת מחיר החשמל ממחישה פעם נוספת את התסכול של העובד הישראלי, במיוחד זה שברמות השכר הנמוכות"

"אני חושב שהממשלה לא גילתה רגישות בהעלאת מחירי החשמל", כך אמר הערב (א') יו"ר ההסתדרות עופר עיני ל"גלובס", בתגובה להעלאת תעריפי החשמל בגובה 12% הצפויה מחר. בהסתדרות מסבירים כי העלאת מחיר החשמל ממחישה פעם נוספת את התסכול של העובד הישראלי, במיוחד זה שברמות השכר הנמוכות. "עד שהעלנו את שכר המינימום ב-200 שקל בפעימה הראשונה, מגיע ייקור החשמל ולוקח גם את ה-200 שקל האלה".

"היה ניתן לדחות את הההעלאה עד לדיונים הצפויים של הצוות שמינה ראש הממשלה עם ראשי המחאה. אם הממשלה כבר הולכת לקראת שינוי כולל אין סיבה שלא לספוג את העלאת המחיר חודש נוסף ואז לדון בעניין במסגרת הכוללת", אמר עיני.

עוד הוסיף עיני כי "צריך להבין שהעלאת מחיר החשמל פוגעת בעיקר בשכבות החלשות. פעם אחת משלמים עבור ההעלאה עצמה ופעם נוספת בגלל עליית מחירים שמגוללת התעשיה על המוצרים", הבהיר.

כאמור, דבריו של עיני נאמרו על רקע העלייה המתוכננת מחר בתעריפי החשמל, התייקרות החשמל צפויה לגרם לגל עליות מחירים במשק ובעיקר בסקטורים כמו המים והתעשייה. ההתייקרות נובעת מהשיבושים הקשים בהזרמת גז ממצרים לתחנות הכוח של חברת החשמל, שנאלצות להשתמש לצורך ייצור חשמל בסולר היקר פי עשרה מהגז.