מריל לינץ': צפויות עוד הורדות בדירוג האשראי של ארה"ב

בבית ההשקעות לא מופתעים מההחלטה, אולם קובעים כי להורדת הדירוג תהיה השפעה מינימלית על הצמיחה בארה"ב ■ מריל לינץ': התגובה של הממשל האמריקני למהלך - בעייתית

בבית ההשקעות מריל לינץ' התייחסו היום (א') להורדת הדירוג של ארה"ב על ידי S&P, וטוענים כי ההחלטה המדוברת לא מפתיעה. כמו כן, בדוח שפרסם מייקל הרטנט (Michael Hartnett), אסטרטג של בית ההשקעות, טוען האחרון כי הורדה הורדות נוספות בדירוג ארה"ב צפויות עוד השנה.

עוד בהתייחס במריל לינץ' גם לבעייתיות התגובה של הממשל האמריקני להחלטה להוריד את הדירוג, שבמקום לראות בה כ"נורת אזהרה" ולפעול על מנת לתקן את המצב, החליטו דווקא לתקוף את ההחלטה. עוד מעריכים בבית ההשקעות כי גם ברקע הורדת הדירוג, ישאיר הפדרל ריזרב את הריבית המרכזית ברמה אפסית (0-0.25%), אשר להערכת כלכלני מריל לינץ' לא צפויה לעלות לפני הרבעון הראשון של 2013.

באשר למצב הדולר בראי הורדת הדירוג, מעריך דיוויד וו (David Woo) אסטרטג המט"ח והריבית במריל לינץ', כי "על אף הפגיעה בדולר האמריקאי אשר עלולה בהחלט לגרום להשפעה שלילית גם בטווח הארוך, הבנקים המרכזיים בשווקים המתעוררים לא צפויים לשנות את היקף אחזקותיהם במטבע".

לבסוף, הדו"ח קובע שלהורדת הדירוג תהיה השפעה מינימלית על הצמיחה של ארה"ב - שעל אף שתמשיך במגמת ההיחלשות, היא תהיה מושפעת בעיקר מהיחלשותה של הכלכלה העולמית, מעליית מחירי הדלקים, ומהצרות מכיוונן של יפן ואירופה - ולאו דווקא מההכרזה האחרונה של S&P.