באפט: "דירוג ארה"ב הוא AAA, לא חשוב מה אומרים ב-S&P"

המשקיע האגדי ממשיך להביע תמיכה באג"ח של ממשלת ארה"ב ■ "הדירוג של הדולר האמריקני לא מושלם, כך גם הביצועים האחרונים של הממשלה, אך החוב הוא בהחלט AAA"

המשקיע האגדי וורן באפט ממשיך לתמוך באג"ח האמריקני וטוען היום (ב') כי הדירוג של האג"ח של ממשלת ארה"ב הוא עדיין AAA למרות הורדת הדירות של S&P ביום ו' האחרון. "אם דעתי תשתנה בעקבות המהלך, זה יהיה רק לגבי האמינות של סוכנות S&P", אמר באפט.

"לא הייתי חולם להשקיע את הכסף במקום אחר", הוסיף באפט. "אני אמשיך לקנות אג"ח גם בתשואה של 0%. הדירוג של הדולר האמריקני לא מושלם, כך גם הביצועים האחרונים של הממשלה, אך החוב הוא בהחלט AAA כל עוד יש ברשות ה'פד' מכונה להדפסת דולרים".

במושגי שוק ההון, באפט בהחלט "מדבר מתוך פוזיציה"; ברקשייר הת'אווי שבשליטתו יושבת על הר מזומנים בהיקף 47 מיליארד דולר והוא תר אחר רכישת חברות כל העת, אולם בינתיים הוא מקצה חלק לא קטן מהסכום להשקעה באג"ח ממשלתיות של ארה"ב. לפי הדיווח האחרון של החברה, היא משקיעה יותר מ-40 מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות קצרות טווח. להורדת הדירוג של ארה"ב על-ידי S&P עלולה להיות השפעה שלילית על אגרות החוב הממשלתיות האמריקניות, כך שבאפט עלול לספוג הפסדים. כמו כן, באפט הוא אחד מבעלי המניות המרכזיים בסוכנות הדירוג מודי'ס, סוכנות מתחרה של S&P.

נזכיר כי רק לאחרונה אמר באפט כי הוא אינו מבין את המהלך של S&P ומדובר במהלך "לא הגיוני". בראיון לרשת פוקס אמר באפט: "ארה"ב עדיין שווה דירוג AAA. למעשה, אם היה דירוג AAAA - הייתי מעניק אותו לארה"ב".

הסיבה לאופטימיות של באפט נעוצה בכך שהחובות של ארה"ב נקובים בדולרים, והדולר הוא הרי מטבע הרזרבות השולט בעולם. "ארה"ב יכולה להדפיס דולרים בכל רגע ולהחזיר את חובותיה", אמר באפט. מהלך שכזה עלול להביא להתפרצות אינפלציונית, אך לטענתו "זה כבר סיפור אחר".