ג'ונסון אנד ג'ונסון השקיעה מיליוני דולר בלייפבונד

ג'ונסון הצטרפה לסבב הגיוס השלישי של החברה שעליו דווח לראשונה ב"גלובס" לפני חודשיים ■ לייפבונד מפתחת מוצרים על-בסיס דבק ביולוגי

חברת הענק ג'ונסון אנד ג'ונסון השקיעה בחברת LifeBond, המפתחת מוצרים על-בסיס דבק ביולוגי. כך נודע ל"גלובס".

ג'ונסון הצטרפה לסבב הגיוס השלישי של החברה שעליו דווח לראשונה ב"גלובס" לפני חודשיים. היקף הסבב היה מעל 20 מיליון דולר וכעת הוא גדל בכמה מיליוני דולרים עם הצטרפותה. את הגיוס הובילו הקרנות גיזה ואאורום והשתתפו בו המשקיעים הקיימים פיטנגו, קרן גלנרוק של ליאון רקנאטי, קבוצת זייטלמן ורוברט טאוב, מייסד חברת אומריקס שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון ב-425 מיליון דולר לפני 5 שנים. לייפבונד נבחרה כאחת החברות המבטיחות של "גלובס" ב-2010.

מעניין לראות גם את ג'ונסון אנד ג'ונסון, הרוכשת של אומריקס, וגם את מייסדה, משקיעים יחד בחברה נוספת מאותו תחום. כמו אומריקס, גם לייפבונד עוסקת בתחום הדבק הביולוגי. המוצר המוביל שלה הוא מוצר להדבקת רקמות במעי, ובין המוצרים הנוספים שלה נמצאים דבק לניתוח בקע ומדבקה לעצירת דימומים. כך שלייפבונד היא מתחרה חלקית של אומריקס. נראה כי הן טאוב והן ג'ונסון אנד ג'ונסון רואים את המוצרים שלה כטובים לפחות כמו אלה של אומריקס, וככאלה שלא ניתן לייצרם בטכנולוגיה של אומריקס.

טאוב משמש יו"ר משותף בחברה, יחד עם איתי הראל מקרן פיטנגו. ישי אתר, מנכ"ל החברה, הקים את לייפבונד ב-2007 יחד עם אורן פרייס-בלום לאחר מלחמת לבנון השנייה, מתוך רצון למצוא טכנולוגיות שיעזרו לחיילים בשדה הקרב.

המוצר עשוי להיות בשוק תוך שנתיים

כספי הגיוס ישמשו את החברה לסיום הניסויים הפרה-קליניים והקליניים במוצר לאיחוי רקמות המעי בעת ניתוחי מעי. על-פי החברה, קיימים סוגי ניתוחי מעי שבהם חלות דליפות ב-20% מהמנותחים. מצב זה מסכן חיים ומחייב לעיתים קרובות ניתוח חוזר. המוצר כבר עבר בהצלחה ניסוי קליני ראשוני בברזיל.

הניסויים מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) ייערכו במסלול ה-PMA, המסלול הארוך יותר לרישום מכשור רפואי. להערכת החברה, היא תוכל להביא את המוצר לשוק בתוך שנתיים.

לייפבונד מפתחת גם מדבקה למניעת דימומים שנמצאת בשלב מוקדם יותר של הניסויים הקליניים, ומוצר נוסף, שמיועד לניתוחי בקע (הרניה), שנמצא בשלבים מוקדמים אף יותר.