מקורב לטרכטנברג: "לא נוכל לתת פתרונות לכל העוולות"

הערכות: הוועדה תציג שינויים במתווה המס ■ במערכת הכלכלית הופתעו ממינוי טרכטנברג ליו"ר הוועדה לאור חילוקי הדעות שנתגלעו בינו לבין נתניהו בעבר

"אנחנו לא נוכל במספר שבועות לתת פתרונות לכל העוולות, ואכן הצטברו הרבה כאלה" - כך מבהיר היום גורם המקורב לוועדת טרכטנברג שמונתה היום על מנת לבחון שינוי סדרי עדיפויות. לדבריו, לא ניתן יהיה לרצות את כל המפגינים.

"זו תהיה טעות גדולה לנסות לתפוס מרובה. תפסת מרובה לא תפסת. צריך לדעת לברור את העיקר מהתפל, בעיקר כשמדובר בטריטוריה לא מוכרת. מדובר בהידברות עם 300 אלף איש, ואף אחד לא יודע איך עושים את זה. התהליך הזה מתאים לעידן הפייסבוק ואף אחד עוד לא התנסה בו, אבל צריך להתחיל. אנחנו נקשיב לכמה שיותר מגזרים. לא ניתן להם הרצאות, נשמע מהם הכל, ואת ההקשבה הזו צריך לתרגם לתובנות ולהתוויית המדיניות וכל זה במספר שבועות, כי אף אחד לא מחכה לנו".

גורמים בוועדה סבורים שבסופו של דבר תציג הוועדה שינויים במתווה המס. לדבריהם, כל ההחלטות יתקבלו בהסכמה מלאה של האוצר.

במערכת הכלכלית הופתעו לנוכח מינויו של טרכטנברג ליו"ר הוועדה לאור חילוקי הדעות שנתגלעו בינו לבין ראש הממשלה בעבר.

בשבוע שעבר קרא נתניהו לטרכטנברג והציע לו לעמוד בראש הוועדה. טרכטנברג, שמכהן כבר שנתיים כיו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה סירב ואמר כי ישראל ניצבת בפני בעיה חדשה וכי הוא אינו בטוח שיש לו את הכלים לטפל בה. נתניהו לא התייאש והפציר בטרכטנברג שוב. לאחר שסירב בשנית, נפגשנו השניים בסוף השבוע לדיון מרתוני בארבע עיניים, שבמהלכו הצליחו לגשר על פערי העמדות של שניהם.

ראש הממשלה סיפר לטרכטנברג כי קרא באחרונה ספר על חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, שבו למד כיצד הרצל התאים את עצמו לשינויים בנסיבות. טרכטנברג מצידו שטח בפני נתניהו את עמדותיו החברתיות. נתניהו קיבל את גישתו בנוגע להפרטת השירותים החברתיים ואף את דרישותו כי הוועדה שתקום חייבת להיות מקצועית אך במקביל עם רגישות חברתית "שלא נראתה בישראל מעולם".

לאחר ארבע שעות, מספר הגורם המקורב לוועדה, "נגמרה לטרכטנברג התחמושת ובמוצאי שבת מאוחר בלילה הוא הסכים לקחת על עצמו את התפקיד".

לדבריו, החלטתו של טרכטנברג להיענות להצעה היתה נכונה. "הוא לא נכנס למתווה של מתאבד שיעי, הוא ידוע כאיש רציונלי. הוא קיים שיחה עניינית אחד על אחד עם ראש הממשלה על התפיסות הכי חברתיות שיש והגיע למסקנה שזה אפשרי". הבוקר השלים טרכטנברג את הרכב הוועדה שמונה 22 חברים.