מודי'ס סותרים את S&P: מאשררים דירוג AAA לארה"ב

שירות המשקיעים של מודי'ס אישרר הלילה את הדירוג AAA לארה"ב ■ "אנו מתמקדים במדיניות של ארה"ב, ולא בויכוחים בקונגרס" ■ במודי'ס עדיין מחזיקים בתחזית שלילית לדירוג

שירות המשקיעים של סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, מודי'ס, הודיע הלילה (ג') כי הוא מותיר את דירוג האשראי של ארה"ב ברמה של "AAA" - המהווה תיקוף של הדירוג על ידי הסוכנות כבר בפעם השנייה השבוע - וזאת, תוך שהוא סותר את הורדת הדירוג של ארה"ב על ידי S&P ביום ו' האחרון, לרמה של "AA+".

על פי כלכלני מודי'ס, ארה"ב עדיין מחזיקה בדירוג "AAA" עם תחזיות שלילית, לאחר היחלשות הדולר והחשש מהגירעון התקציבי בארה"ב. אולם, במודי'ס טורחים לציין כי הפוליטיקאים בארה"ב התקדמו ב"צעד חיובי" בשבוע שעבר, זאת בהתייחסם להסכם הפשרה להעלאת תקרת החוב בארה"ב, שאושר בשבוע החולף.

"לנציגי שתי המפלגות יש את אות המטרה: לצמצם את הגירעון התקציבי בארה"ב בטווח הארוך, למרות שיש עוד עבודה לעשות", כתב האנליסט סטיבן הס (Steven Hess) ממודי'ס. זאת, בהתייחסו להסכם הפשרה שנחתם בשבוע שעבר, להעלאת תקרת החוב הפדרלית בארה"ב, בעוד כ-2.4 טריליון דולר.

"יש חשוב לנו מעבר לתהליך הבעייתי, הוא השאלה - האם התהליך מייצר תוצאות?", דברי הס. "אנו מתמקדים במדיניות של ארה"ב, ולא בויכוחים הפוליטיים בקונגרס".

מסר מרגיע זה ממודי'ס מגיע, כאמור, לאחר הורדת דירוג האשראי של ארה"ב ביום ו' האחרון, לראשונה מאז 1917, על ידי סוכנות הדירוג S&P. נזכיר כי גם במודי'ס הזהירו אתמול כי קיים סיכוי להורדת דירוג האשראי של ארה"ב לפני שנת 2013, במידה והאטה הכלכלית תימשך ותחזיות הצמיחה של ארה"ב לא ישתפרו.