"השווקים מצפים לשפן חדש שברננקי ישלוף היום מהכובע"

קראל פרומוביץ, כלכלן מאקרו לשווקים הבינלאומיים, בבית ההשקעות IBI: "סביר שנראה עלייה בתשואות האג"ח באם תכנס לתוקפה הרחבה כמותית נוספת"

"יום לא רע לשבת על הגדר ולצפות בשווקים ממשיכים להתרסק. ניכר, כי הפחד שולט בשווקים ומסתמן לפנינו עוד יום מסחר תנודתי ועצבני" כותב היום (ג') קראל פרומוביץ, כלכלן מאקרו לשווקים הבינלאומיים, בבית ההשקעות IBI.

לדבריו, "האג"ח של ממשלת ארה"ב, אשר נהנה עד כה מזינוק בביקושים עקב היותו חוף המבטחים האולטימטיבי, עולה גם הוא על הכוונת, וסביר שנראה עלייה בתשואות באם תכנס לתוקפה הרחבה כמותית נוספת".

היום בשעה 21:15 שעון ישראל, תפורסם החלטת הריבית בארה"ב, ובשוק גוברות הציפיות כי הפדראל ריזרב יכריז על צעדים חדשים לעידוד הצמיחה ולפיכך לעידוד מצב הרוח הפסימי בשווקים.

פרומוביץ מציין, כי הריבית בארה"ב צפויה להישאר ברמתה הנוכחית (0%-0.25%) עוד זמן ממושך - הרבה יותר ממה שהיה נראה עד כה. "לא רק זאת גם זאת, הפדראל ריזרב לא הולך להוריד עוד את הריבית האפסית ולכן השווקים מצפים לשפן חדש שהנגיד ברננקי יוציא מהכובע. האם תהיה זו הרחבה כמותית נוספת או שמא יש לו כלי מוניטארי חדש עליו טרם חשבו כולם (סביר כי אין כזה)".

לדעת פרומוביץ חשוב לציין כי, "גם אם יכריז ברננקי על הרחבה כמותית נוספת (QE3), הסבירות כי ביטחון המשקיעים יחזור להיות כפי שהיה רק לפני שבועיים, נמוך יחסית - ראה ערך, שתי ההרחבות הכמותית הקודמות ומצב הצמיחה והתעסוקה היום. הנהנה העיקרי מכל התסבוכת המורכבת ממשיך להיות מחיר הזהב אשר מרקיע שחקים וכנראה ימשיך לשבור שיאים בזמן הקרוב. מנגד, מחירי שאר הסחורות ממשיכות לרדת וזאת רקע החששות לירידה בביקושים ולמשבר רחב היקף".