השווי של יאהו נמוך משווי אחזקותיה בחברות-הבנות באסיה

השווי המוערך של השקעת יאהו בעלי-באבא בסין וביאהו יפן, גדול ב-44% משווי החברה עצמה ■ אנליסט: "המניה נסחרת ברמה הגיונית, בהתחשב בביצועים של החברה"

מחזיקי המניות של יאהו הפסידו כל-כך הרבה כסף, עד שגוף שיקנה כעת את החברה כולה יוכל לשלם פחות משווי אחזקותיה בעלי-באבא הסינית וביאהו יפן.

מחירה של מניית יאהו צנח ב-91% בעשור האחרון, על רקע כישלונה של החברה למנוע זליגה של גולשים לאתרים כגוגל וכפייסבוק, וירידה בהכנסותיה מפרסום כתוצאה מכך. לשם המחשה, לפני שלוש שנים דחתה יאהו הצעת רכישה בשווי 47.5 מיליארד דולר ממיקרוסופט, ואילו כיום שווה החברה - שבשיא שוויה היה 80 מיליארד דולר - 14 מיליארד דולר בלבד.

לנוכח הירידה בהכנסותיה של יאהו בשנתיים האחרונות, הפך שווי השקעתה בחברות האינטרנט עלי-באבא בסין ויאהו יפן לגדול ב-44% משוויה של יאהו עצמה, כפי שמעריכים בבית ההשקעות טורנבורג. "כיום אפשר לרכוש את עסקי הליבה של יאהו בחינם", אומר האנליסט די ז'ואו מבית ההשקעות.

נתחה של יאהו בשוק הפרסום המקוון האמריקני צפוי לרדת בשנה הבאה ל-9.7%. ב-2009 החזיקה החברה בנתח של 16%. מנגד, גוגל צפויה להגדיל את נתחה בשוק הפרסום המקוון עד ל-45%, ואילו פייסבוק צפויה לשלש את חלקה בשוק, ל-7.8%, כך על פי חברת eMarketer.

מותג לא מנוצל

בחודש שעבר פרסמה יאהו את הדוחות לרבעון השני של השנה, והכנסותיה החמיצו את תחזיות האנליסטים, שהיו נמוכות גם כך. עם זאת, יאהו מעריכה כי ברבעון הנוכחי ינועו הכנסותיה בין 1.05 ל-1.1 מיליארד דולר. זאת, לעומת הערכות אנליסטים הנעות סביב 1.12 מיליארד דולר. מאז שנכנסה לתפקידה המנכ"לית הנוכחית של יאהו, קארול בארטס, איבדה המניה 9.4% ממחירה, כאשר באותו פרק זמן עלתה מתחרתה גוגל ב-74% ואילו מדד S&P 500 עלה ב-28%.

"המניה נסחרת ברמה הגיונית, בהתחשב בביצועים של החברה", אומר האנליסט סקוט בילדו מ-Fifth Third Asset, "יאהו היא מותג מוביל שלא מצליח לנצל את הערך שלו".