מידרוג: השלכות שליליות על דירוג אג"ח דסק"ש בגלל כור

מידרוג: "עלייה במאפייני הסיכון של אחזקתה בכור לאחר ההיחלשות המתמשכת במחיר מניות קרדיט סוויס ועלייה ברמת המינוף הכוללת"

סוכנות דירוג האשראי מידרוג הודיעה היום (ג') כי היא מכניסה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות את דירוג אגרות החוב (סדרות ג, ד, ו, ז, ח, ט) שהנפיקה חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), זאת בהמשך לעלייה במאפייני הסיכון של אחזקתה בכור , אחת מהאחזקות העיקריות של דסק"ש, לאחר ההיחלשות המתמשכת במחיר מניות קרדיט סוויס ועלייה ברמת המינוף הכוללת.

זאת לאחר שלפני יומיים דווח על העמדת הלוואת גישור על ידי דסק"ש לכור בסך של כ- 413 מיליון שקל, המצטרפת להלוואה בסך של כ-87 מיליון שקל אשר העמידה אי.די.בי פיתוח, וזאת כדי לסייע לכור בהורדת יחס החוב לבטוחה בקשר עם האשראי שקיבלה כור מהתאגידים המממנים את ההשקעה במניות קרדיט סוויס על רקע ירידת מחיר המנייה.

מידרוג רואה בפעולה זו תמיכה פיננסית המעידה על מעורבות גבוהה וקשרי גומלין בין שתי החברות דסק"ש וכור ולפיכך בוחנת מידרוג את רמת המינוף של דסק"ש גם באיחוד יחסי עם כור (שיעור החזקה של כ-63%).

עם זאת, מידרוג מעריכה כי השלמת עסקת כמצ'יינה אשר צפויה עד לסוף אוקטובר 2011, תתרום במידה משמעותית לשיפור ברמת הנזילות של כור ולפיכך מהווה גורם ממתן בהערכת הסיכונים של כור בטווח הזמן הקצר.

מידרוג תבחן את דירוג החברה תוך דגש על עליית רמת המינוף של החברה וההתפתחויות במאפיינים העסקיים והפיננסיים של כור ותעקוב אחר השלמת עסקת מכתשים אגן, והאסטרטגיה הפיננסית והעסקית של החברה.

להערכת מידרוג, אי שיפור ביחסי המינוף, לצד הימשכות הפגיעה בסיכון האשראי של המוחזקות יובילו להורדת הדירוג.