ג'ים רוג'רס: "ארה"ב תפשוט רגל; הבלימה בירידות זמנית"

גורו ההשקעות: "ברננקי וגייתנר מובילים את ארה"ב ל'ארמגדון פיסקלי'" ■ מעריך שארה"ב לא תוכל לעמוד בחובותיה ותדפיס דולרים כדי לשלם החובות - מה שיהפוך את הדולר ל"חסר ערך"

ארצות הברית מתקרבת במהירות ל"ארמגדון פיסקלי" (fiscal Armageddon) והמנהיגים בוושינגטון, בעיקר יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי ושר האוצר טימותי גייתנר, לא מבינים מה קורה בעולם וגם לא יודעים מה לעשות וכיצד לטפל בבעיות. כך אומר גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס בראיון ל-Newsmax.TV.

יו"ר Rogers Holdings מעריך כי יצוצו בשנים הקרובות עוד הרבה בעיות בשווקים וכי כל בלימה בירידות בשוקי המניות היא "תחתית זמנית בלבד".

אתמול הודיע הפדרל ריזרב כי הוא מתכוון להותיר את הריבית במשק האמריקני ברמה אפסית עד אמצע שנת 2013 והוא שוקל להשתמש בכלים מוניטאריים נוספים כדי להאיץ את הצמיחה הכלכלית. בהודעה מודה הפד כי הצמיחה איטית יותר מכפי שציפה ומביע חשש מהמשך האטה ברבעונים הבאים. בתגובה מיידית להודעת הפד, שוקי המניות בוול סטריט מחקו את העליות ולאחר מכן עברו לירידות אולם את יום המסחר סגרו בעליות חדות.

"במהלך העשור הנוכחי אמריקה תכריז על פשיטת רגל בצורה כזו או אחרת. זה בטוח. וזה יקרה כנראה עוד לפני סוף העשור. המנהיגים בוושינגטון לא יודעים מה הם עושים והמשק האמריקני ישלם את המחיר. המצב רק ילך ויחמיר בשנים הקרובות", אמר רוג'רס.

אבל, הוא אומר, "יש הרבה מאוד דרכים לפשוט את הרגל. באמריקה זה יהיה ככל הנראה בצורה שהם ישלמו אבל בכסף חסר ערך. למעשה, המשק האמריקני לא יצא מהמשבר ונמצא בסוג של מיתון מתמשך. אמריקה תשלם את מחיר השגיאות שנעשו. הפדרל ריזרב הוא האשם העיקרי מכיוון שהם ממשיכים לעזור לחברות ולמוסדות כושלים במקום לתת להם לפשוט רגל ולהתחיל מחדש. ברננקי וגייתנר לא היו צריכים להיות שם מלכתחילה. הם צריכים לעזור ולתת למישהו שבאמת מבין בכלכלה ובפיננסים לנהל את העסק. ברננקי פשוט טועה פעם אחר פעם ללא הפסקה".

עוד אמר רוג'רס כי "ניתן להציל את הכלכלה ולתקן את הבעיות. מדינות אחרות כמו רוסיה, קוריאה ומקסיקו עברו משברים דומים ויצאו מהם, אבל אנחנו עשינו טעויות איומות ב-40 השנים האחרונות, בעיקר צבירה של חובות עצומים, וזה הולך להיות כואב מאוד לטפל בבעיות".

רוג'רס, המחזיק בעמדה שורית מזה כמה שנים על השקעה בסחורות, אמר שהוא ממשיך להחזיק בכסף וזהב. "העלייה המטאורית של הזהב תוביל לתיקון ככל הנראה ואם זה יקרה אני אקנה עוד זהב".