תעש תקבל הלוואה של 90 מ' ש' לצורך תשלום משכורות

הלוואה לצורך תשלום משכורות לעובדים עבור חודש יולי ■ העובדים: "מבחינתנו שיימכרו את תעש לסעודים, העיקר שנקבל משכורות בזמן"

ועדת הכספים, אישרה היום (ד') הלוואה של הממשלה לתעשייה הצבאית בהיקף 90 מיליון שקל, לצורך תשלום משכורות לעובדים עבור חודש יולי. בשנה האחרונה ממומנות משכורות העובדים ע"י משרד הביטחון הפועל לקידום הפרטת החברה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, קיים את הישיבה בדחיפות על-מנת לאפשר תשלום משכורות לעובדים באופן מיידי.

בתוך כך נציין, כי שר הביטחון אהוד ברק ושר האוצר יובל שטייניץ אישרו את מינויה של עו"ד ניצה פוזנר ליו"ר התעשייה הצבאית. עו"ד פוזנר מכהנת כחברה בדירקטוריון תעש למעלה משנה. היא שותפה בכירה במשרד עורכי הדין צדוק ושות', מתמחה בתחומי המשפט המסחרי, בנקאות וחדלות פירעון.

"המדינה מגלה יחס כפוי טובה לתעש"

יו"ר ארגון תעש, יצחק יהודה, אמר כי העובדים כבר לא מתנגדים למכירת החברה. "מבחינת העובדים שיימכרו את תע"ש לסעודים ובלבד שישלמו את המשכורות בזמן". עוד אמר, "מזה זמן רב שעובדי תעש אינם יכולים לתכן את צעדיהם הכלכליים ולו חודש אחד בלבד קדימה. בכל חודש מחדש, אין לדעת אם נקבל משכורות אם לאו".

יהודה קבל על "כפיות הטובה" של המדינה ביחס לתעש ועובדיה. לדבריו, "בשגרה רוצים להיפטר מהעובדים ולהפריט את החברה, אך בעיתות חירום נזכרים בחשיבותם".

"במלחמת לבנון השנייה, משרד הביטחון העביר בקשה דחופה לתעש, לרבות ליו"ר ארגון העובדים, לקרוא לגמלאי החברה להתגייס למאמץ ולייצר 'מעכשיו לעכשיו' ועכשיו שוב - נראה כאילו אין עוד צורך בתוצרתה", אמר יו"ר ארגון תעש.