"יש לנו מחוייבות לקיים משחקים אולימפיים בטוחים, ואנחנו נעמוד בה"

בעקבות המהומות הקשות בלונדון, שר הספורט הבריטי מרגיע את החששות: "כל ההערכות לפיהן לא נצליח להתמודד עם תופעות דומות בזמן אמת, הן לחלוטין לא מדויקות"

חבר הפרלמנט הבריטי יו רוברטסון, המכהן כשר הספורט בממשלת בריטניה, ביטל את הטענות לפיהן המהומות שפקדו את לונדון בשבוע החולף מעלים סימני שאלה לגבי קיום המשחקים האולימפיים בבירה האנגלית בקיץ הבא.

"תוכנית הביטחון האולימפית מפורטת מאד. היא כוללת מידע מודעיני רחב היקף, וקיימים בה גם תרחישים להפרות סדר ציבוריות", אמר רוברטסון לסוכנויות הידיעות. "ההתפרעויות של הימים האחרונים הן בדיוק מסוג הדברים שאנחנו מוכנים אליהם. כל הסימנים מראים שהפרות הסדר הן בסך הכל פעילות פשע בדרגת ארגון נמוכה, שהתחילה בגלל גל מחאה ברשתות החברתיות, ולא בגלל איום ביטחוני לא מוכר כלשהו".

"יש לנו מחוייבות לקיים משחקים אולימפיים בטוחים, ואנחנו נעמוד בה", הבטיח רוברטסון. "כל ההערכות לפיהן לא נצליח להתמודד עם תופעות דומות בזמן אמת, הן לחלוטין לא מדויקות".

אגב, בכלי התקשורת של סין, שאירחה את המשחקים האולימפיים האחרונים בבייג'ין, מיהרו לחגוג השבוע את ההתרחשויות בלונדון. "התדמית של לונדון נפגעה אנושות השבוע. אנשים מודאגים מרמת הביטחון הציבורי לקראת האולימפיאדה שאמורה להתקיים בעיר", נכתב בסוכנות הידיעות הממשלית "שינואה".