מלון "בראשית" במצפה רמון מייצר חוויית חופשה ייחודית באמת

המתחם נבנה בהשקעה של 180 מיליון שקל, ובו 111 חדרים ■ הבריכה החיצונית יושבת על קצה המצוק ומשקיפה אל המכתש ואל מטוסי ה-F16 שמלהטטים מעל באימונים שגרתיים

רק רעיון חדש ופורץ דרך היה מצליח לשכנע את הנופשים הישראלים להדרים למצפה רמון. דיוויד לואיס, הבעלים של רשת ישרוטל, ידע את זה, והבשורה שהוא מביא היא מלון בראשית החדש, שהייחוד שלו הוא בריכות פרטיות בחדרים. מה שעוד ידע לואיס הוא שכדי להפריח את השממה המדברית צריך להציע הרבה אפשרויות התרעננות, ועל כן נבנו במלון עוד שלוש בריכות יפהפיות ומיוחדות.

המתחם נבנה בהשקעה של 180 מיליון שקל, ובו 111 חדרים הממוקמים בארבעים מבנים. רק ב-39 מהחדרים יש בריכות שחייה פרטיות הצמודות לחדר, שהן בשטח 12 מטרים רבועים, ואי לכך מתאימות לטבילה או לשכשוך אך לא לשחייה.

בשתי הסוויטות הגדולות הבריכה היא בשטח 19 מטרים רבועים, ובסוויטה הנשיאותית בריכת השחייה היא בשטח ארבעים מטרים רבועים. החדרים הרגילים הם בשטח 42 מטרים רבועים, גדול יותר מהממוצע המקובל במלונות, שעומד על 32-28 מטרים רבועים.

בחדרים נטולי הבריכה יש מרפסות עם נוף אל המכתש או אל האופק המדברי, אבל כל 111 החדרים עוצבו בסגנון חם ומינימליסטי, עם הרבה עץ וצבעי אדמה, וללא זכר לשטיחים מקיר לקיר, שמאופיינים בצבעוניות תמוהה ובכתמים מסתוריים, כפי שקורה לא פעם במלונות.

בראשית מוגדר כ"מלון נופש מדברי יוקרתי", ועל כן מספר הילדים שאפשר לארח בו מוגבל לחמישים. זה כמובן מנטרל את פוטנציאל המהומה בבריכות ובלובי, וטוב שכך, כי במקום יש בעיקר שקט. גם אדריכלות הנוף משדרת שקט מופתי. אין צמחייה, פרחים, גינון מסוג כלשהו, ולא מזרקות מים, אלא רק אבנים ועצי שיטה בודדים, שהיעלים שקופצים לבקר באופן ספונטני דואגים לכרסם ולהותיר אותם כמעט במערומיהם.

מערכת התשתיות של המלון, בהן חשמל, מים וגז, עוברת מתחת לפני הקרקע, כך שאין קווי מתח, עמודים או צינורות במרחבי המלון, והבניין כולו מעוצב באבן ובעץ כדי שיתמזג עם הטבע שסביבו, וזו אינה קלישאה. הוא באמת משתלב בתוואי הנוף.

הבריכות המשותפות באמת מרהיבות. החיצונית יושבת על קצה המצוק, ומשקיפה אל המכתש ואל מטוסי ה-F16 שמלהטטים מעל באימונים השגרתיים שלהם. הבריכה הפנימית נבנתה כך שהשליש האחרון שלה גולש החוצה מהבניין. סביב כל הבריכות יש מיטות נוחות, ספות וכיסאות קש למנוחה, ולא כיסאות פלסטיק דוחים או מיטות זולות. בריכת הילדים קטנה, אבל מוצלת בפרגולת עץ. ילדים יוכלו לבלות גם בגן הילדים שפועל במקום. גננות דואגות למשחקים ולהפעלות בכל יום מתשע בבוקר ועד חמש בערב.

המלון פרוס על-פני חמישים דונמים, מה שמצריך צעידה מהחדרים אל הלובי או אל הבריכה, ולכן מציעים שירות של קרוניות גולף קטנות שמגיעות בהזמנה טלפונית לאסוף את האורחים מהחדרים.

מבחינת האפשרויות הקולינריות, מסעדת הלובי מגישה במהלך היום ארוחות חלביות, ובחדר האוכל המרכזי מגישים את יתר הארוחות. המטבח פתוח, ואפשר להשקיף על גריל מרכזי שבו צולים סטייקים ודגים, ובמרכז החדר בופה הסלטים המסורתי. התפריט, שנבנה בסיועו של ארז קומרובסקי, מזכיר את ההיצע שביערות הכרמל. יותר מושקע, יותר מגוון ויותר טעים מאשר ברוב המלונות בעלי חמישה כוכבים. עם זאת, לא מדובר בגורמה. מי שיחפש אלטרנטיבה, יוכל למצוא אותה רק אצל השכן ארנו רודריג, במסעדת השף שלו שבמלון הבוטיק שה אוז'ן במצפה רמון.

הספא במלון שייך למותג רשת יערות הכרמל, אך משום שלא מדובר במלון ספא, יש בו רק תשעה חדרי טיפולים. בנוסף אליהם יש כמובן חדר מנוחה, סאונה, חמאם ועוד. תפריט הטיפולים בספא הוא סטנדרטי, וכולל עיסוי רקמות עמוק, עיסויים שוודי, ארומטי, איור-ודה וטיפולי פנים קוסמטיים.

בראשית אינו דומה לשום מלון שראינו בתעשיית הנופש הישראלית. כפי שיערות הכרמל הגדיר בזמנו מחדש את הסטנדרט למלון ספא, כך המלון הזה מגדיר מחדש את חוויית החופשה הייחודית. התמהיל שלו - שכולל את הנוף עוצר הנשימה, האווירה המנותקת, הבריכות והעיצוב - מייצר חוויה כמעט חו"לית.

בנוסף לכך, האזור כולו מציע לא פחות פעילויות מאשר בצפון. למעט אבובים או קיאקים, תוכלו לנסוע בשבילי אופניים, לטייל בנחלים, לעשות מסעות ג'יפים, או לבקר בחוות הבודדים שבאזור ולהצטייד בגבינות עזים משובחות.

יש הסתייגות אחת, והיא העובדה שהבריכות הפרטיות, למרות שמן, אינן באמת פרטיות, משום שאינן מגודרות או נסתרות מהעין. כך, מי שירצה להשתמש בהן לכל פעילות שאינה רק רחצה, למשל לשחייה ללא בגד ים, ייאלץ לעשות זאת לנגד עיניהם הבוחנות של השכנים מהצד או מלמעלה.



מחירים

עד סוף אוגוסט יש 10% הנחה על המחירים שלהלן: חדר סטנדרטי לזוג באמצע השבוע עם ארוחת בוקר - 1,120 שקל, בסוף שבוע - 1,820 שקל (מינימום שני לילות). יש תוספת תשלום לשדרוגים: נוף ומרפסת - 250 שקל, בריכה פרטית - 500 שקל, וילה משפחתית (זוג עם שניים-שלושה ילדים) - 700 שקל, וילה רומנטית - 800 שקל, וילה דלקס - 1,800 שקל; סוויטה נשיאותית - 13 אלף שקל, והיא כוללת מטבחון, בטלר צמוד, גולפית צמודה וחדר כושר פרטי. מחירי הטיפולים בספא: 205-525 שקל.