GreenSQL הרחיבה את סבב הגיוס השני ל-6 מיליון דולר

החברה קיבלה השקעה נוספת של 2.2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון האירופית אטלטניק, שמנהל משה בר ■ GreenSQL מפתחת מוצרי אבטחת מידע

חברת הסטארט-אפ הישראלית GreenSQL מרחיבה את סבב הגיוס השני שלה ומוסיפה 2.2 מיליון דולר לקופת החברה. קרן הפרייבט אקוויטי האירופית, אטלנטיק קפיטל פרטנרס, הצטרפה בשלב השני כמשקיעה בחברה, כך נודע ל"גלובס".

GreenSQL מפתחת מוצרי אבטחת מידע. אמיר שדה, שהיה מנכ"ל ושותף להקמת אוניגמה שנמכרה למק'אפי בשנת 2007, דיוויד ממן ויולי סטרמובסקי הקימו את החברה בשנת 2008. GreenSQL גייסה 8 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי מקרן ההון סיכון מאגמה, מחברת ההשקעות 2bAngels, ומהחברות רודיום של דניאל רקנאטי וגנדיר.

GreenSQL מפתחת שכבת הגנה המיועדת להגן על יישומים שניתן לעבוד עליהם באמצעות הרשת. פתרונות האבטחה של בסיסי הנתונים מיועדים לשוק התאגידי ולעסקים קטנים ובינוניים, ומציעים הגנה וניטור מלא. מטרת החברה היא ליצור מוצרי אבטחה שלא יהיו יקרים או מסובכים להטמעה. כחלק מהמאמץ להפוך את המוצרים שלה לנגישים יותר היא תאפשר להפעיל אותם גם בעולם המחשוב הווירטואלי והענן.

שוק של 27 מיליארד ד' בשנה

הצורך במוצרים מהסוג שמציעה GreenSQL הולך וגדל עם הצורך של ארגונים להציע יותר יישומים ארגוניים ברשת. חברת המחקר פורסטר מעריכה כי שוק בסיסי הנתונים מגלגל 27 מיליארד דולר בשנה וצפוי לגדול ל-32 מיליארד דולר בשנת 2013.

בחודש מאי האחרון גייסה החברה 3.8 מיליון דולר. כעת, לאחר שהשלימה את הפעימה הראשונה, היא סגרה את סבב הגיוס השני. המטרה העיקרית של הגדלת גיוס ההון היא לאפשר לחברה לממש את פוטנציאל הצמיחה בשוק אבטחת המידע, שעובר תהליך של קומודיטציה. כלומר המוצרים בתחום הופכים זולים וקלים יותר לשימוש, ולכן גם נגישים לארגונים קטנים ובינוניים שעד כה לא יכלו להרשות אותם לעצמם.

קרן הפרייבט אקוויטי האירופית אטלנטיק קפיטל פרטנרס החלה את פעילותה לפני חצי שנה, היא גייסה 100 מיליון דולר והשקיעה עד כה ב-11 חברות. אחד ממנהלי הקרן הוא משה בר הישראלי, יזם סדרתי ואנג'ל שהיה שותף להקמת קומרנט, שנמכרה לפני שנתיים לרד-האט תמורת 140 מיליון דולר, וכן ב-XenSource שנמכרה לסיטריקס בחצי מיליארד דולר. כיום הוא דירקטור בכמה חברות ישראליות. בר נחשב מומחה בינלאומי בתחום הקוד הפתוח.

שותפיו של בר הם ד"ר מרקוס אנגלרט, פיזיקאי שעבד במשך שנים בחברת הייעוץ בוסטון ומילא תפקידים בכירים בתעשיית המדיה, בעיקר בקבוצת קירש ובפרוזיבן-סאט; ואלכסנדר ברוהל, בעבר בכיר בקרן ההון סיכון אטלס ומנהל הפעילות שלה במרכז אירופה. באחרונה הצטרף לצוות אטלנטיק רפאל ירושלמי, לשעבר מנכ"ל הבורסה של איטליה וחבר מועצת המנהלים של הבורסה LSE בלונדון.