ההזרמה של 700 מ' ש' לכור איפשרה הסכם עם בנק הפועלים

כור הגיעה להסכמות עם בנק הפועלים: מהחוב הפיננסי נטו סכומי יופחתו הלוואות הגישור שהועמדו לה על ידי דסק"ש ו-IDB, בסך כולל של 700 מ' ש' ■ נכון להיום עומד יחס שווי שוק לחוב של כור על כ-1.49 והחברה מבהירה כי עד כה לא נמצאה בהפרה של יחס זה

נוחי דנקנר ממשיך לארגן חובותיו מול הבנקים: חברת כור דיווחה הערב (ד') לבורסה כי הגיעה להסכמות עם בנק הפועלים בעניין חישוב יחס שווי שוק לחוב, אשר נכון להיום עומד על כ-1.49 ומבהירה כי עד כה לא נמצאה החברה בהפרה של יחס זה וכי היא עומדת בתנאי הסדר המימון מול הבנק.

ההודעה של כור באה בהמשך לדיווח המיידי שפורסם היום שעניינו, בין היתר, עדכון בדבר הסדר מימון של החברה עם בנק הפועלים ולפיו בהלוואה בהיקף של כ-900 מיליון שקל שנלקחה מבנק הפועלים היא אינה עומדת בהתניית "יחס שווי שוק לחוב", והחברה מסרה כי היא מנהלת מגעים מול התאגיד הבנקאי לעדכון התניה זו.

לעניין חישוב "יחס שווי שוק לחוב" - המהווה את היחס בין שוויים של נכסים מסוימים שבידי החברה לבין "החוב הפיננסי נטו" (שהינו החוב הפיננסי של החברה בניכוי מזומנים ופיקדונות מסוימים, כמפורט בהסדר המימון) - הגיעה החברה עם הבנק להסכמות כי יופחתו מהחוב הפיננסי נטו סכומי הלוואות הגישור שהועמדו לה על ידי דסק"ש ו-IDB, בסך כולל של 700 מיליון שקל.

זאת, עד למועד המוקדם מבין: מועד קבלת כספי ההלוואה שתועמד לחברה במסגרת השלמת עסקת כמצ'יינה, או ה-1 בינואר 2013 (אך לא קודם לפירעון החוב של החברה לבנק), או המועד בו פרעה החברה את הלוואות הגישור, חלקן או במלואן.

בנוסף התחייבותה של כור לכך ש"יחס שווי שוק לחוב" לא יפחת בכל עת מ-1.4 עודכנה ל- 1.32.

החברה מבקשת להבהיר כי ירידה של היחס האמור מתחת ל 1.32 (וכל עוד אינו נמוך מ-1.3) - אינה מהווה הפרה של הסדר המימון, אלא אם תהיה למשך 14 ימי עסקים רצופים וכור לא הודיעה עד תום אותה תקופה על כוונתה לבצע פעולות מסוימות שהוגדרו לתיקון היחס לשביעות רצון הבנק ו/או לא ביצעה איזה מהפעולות עליהן הודיעה כאמור לבנק במועדים שנקבעו לכך.

החברה מציינת עוד בדיווח כי לא חל שינוי ביתר הוראות הסדר המימון, ובכלל זאת לא השתנו ההוראות בדבר "יחס שווי שוק לחוב" של 1.3.

הודעה זו באה ביום בו דיווחה החברה על מימוש של יותר מ-900 מיליון שקל של כרבע מהחזקותיה במניות קרדיט סוויס בהפסד של כ-270 מיליון שקל, צניחה חדה במניות החברה והחברות המחזיקות בה וזינוק בתשואות האג"ח שלהן כמו גם דיווח גם על אירגון מחדש של התחיבויותיה מול שני הבנקים הזרים המלווים את השקעתה בבנק השוויצרי, סיטי ומורגן סטנלי.