"המפולת - מהחריפות מאז שנת 1965; הירידות מוגזמות"

בסיטי מורידים את תחזית הצמיחה למשק האמריקני ל-1.7% השנה אולם צופים האצה בצמיחה ל-2.7% בשנת 2012 ■ "החברות היו זהירות עוד לפני המשבר ויש להן יכולת לצלוח אותו וגם לצמצם בהוצאות במידת הצורך"

כלכלני סיטי מעריכים כי הירידות האחרונות בשוקי המניות מוגזמות. "השווקים מתמחרים כיום ירידה מאוד חדה ברווחי החברות ב-2012 וזה לא צפוי לקרות, ככל הנראה. תהיה האטה בקצב הצמיחה בעולם אולם לא תהיה גלישה למיתון", נכתב בעדכון שהפיצה יחידת המחקר של ענקית הבנקאות האמריקנית.

"זו אחת משלוש הירידות החדות ביותר מאז שנת 1965", מציינים כלכלני סיטי. "השווקים מתמחרים האטה חריפה בצמיחה ב-2012; אך המפולת הזו מוגזמת".

להערכת כלכלני ביטי, בסין צפויה הכלכלה להמשיך להתרחב בקצב מהיר ואילו באירופה וארה"ב תהיה האטה שתלווה בצעדי מדיניות מקלים מצד בנקים מרכזיים וממשלות.

בסיטי מורידים את תחזית הצמיחה למשק האמריקני ל-1.7% השנה אולם צפוים האצה בצמיחה ל-2.7% בשנת 2012, בין השאר עקב הריבית האפסית של הפדרל ריזרב.

"החברות היו זהירות עוד לפני המשבר ויש להן יכולת לצלוח אותו וגם לצמצם בהוצאות במידת הצורך", מציינים בסיטי.

בהתייחסות לאזורים מציינים בסיטי כי הסיכונים באירופה גברו וזה מתבטא במרווחים של אגרות החוב ביבשת, גם של מדינות חזקות יחסית כמו צרפת ובריטניה. צרפת היא המדינה בסיכון הגבוה ביותר "לחטוף" את הורדת הדירוג הבאה.