דיווח: דיון באיטליה מחר - הרגולטורים יאסרו מסחר בשורט

(עדכון) - כך דווח באתר מרקטווץ' ■ מוקדם יותר דווח ב-CNBC כי האיסור על מסחר בחסר ("שורט") יאושר הלילה באיטליה וצרפת ■ מכלל הדיווחים, עולה כי האיסור יהיה זמני בלבד

פאניקה אמיתית בשווקים באירופה: הרגולטורים באירופה שוקלים כעת לאסור באופן זמני מסחר בחסר ("שורט") על שוקי המניות ברחבי היבשת, במטרה לעצור את הטלטלה האוחזת בשווקים - כך על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס". ברשת CNBC דווח כי צרפת ואיטליה יכריזו על איסור לבצע מסחר בשורט כבר הלילה (ה').

לאחר מכן, דווח באתר מרקטווץ' כי הרגולטורים באיטליה מארגנים פגישה שתתקיים כבר מחר (ו'), במטרה להחליט על הגבלת זמנית של מסחר בשורט, אשר תיכנס לתוקף כבר במהלך יום המסחר הנוכחי (קרי, שישי).

"הפגישה תיערך ביום שישי בבוקר", אמר למרקטווץ' גורם המקורב לנושא. "הרשויות באיטליה מקווים להכריז על תוצאות הפגישה לפני פתיחת המסחר באיטליה".

הרשות לניירות ערך באירופה, אשר אמונה על פעילות השווקים של המדינות הכפופות לאיחוד האירופי, דרשה מהמדינות הכפופות לאיחוד להעביר מידע רלוונטי על שורטים בבורסות המקומיות שלהן.

מכירה בחסר - המכונה גם "שורט" - הינה שיטה לעשיית רווחים כשנייר ערך נמצא בירידה. הסוחר מקבל בהשאלה נייר ערך מבעליו ומוכר אותו בשוק. לאחר זמן מסוים הוא רוכש אותו מחדש על מנת להחזירו לבעליו. אם בינתיים חלה ירידה בשערו של נייר הערך, הרי שמחיר המכירה גבוה ממחיר הקנייה, והעסקה הייתה רווחית.

"אנו דנים עם ממשלות האיחוד האירופי ויחד נחליט אם לנקוט בפעולה המדוברת", אמרה ויקטוריה פאואל, דוברת הרשות לני"ע האירופית. אולם, פאואל סירבה לציין את התזמון בו תתקבל ההחלטה המדוברת.

שני המקורות המקורבים לנושא, טוענים כי הרשות לני"ע צפוייה להציע איסור זמני של מסחר בחסר על כל המניות בשווקים, או רק על מניות הפיננסים ברחבי היבשת. עוד עשויה הרשות להציע הפסקה במסחר מניות מסוג מסוים - בכל מקרה, סביר שהאיסור יהיה זמני, ורק כדי להרגיע את השווקים.