אינטל קפיטל תשקיע 300 מיליון דולר במחשוב נייד

תאגיד אינטל, שמתמקד בתחום השבבים, אינו מתכוון לייצר את מחשב ה-Ultrabook, לפחות לא במבנה העסקי הנוכחי ■ החברה תשקיע בחברות חומרה ותוכנה שמפתחות מוצרים עבור מחשבים קלים ודקים

אינטל קפיטל תשקיע 300 מיליון דולר בקרן שתתמקד בתחום מחשבי ה-Ultrabook הניידים. הקרן תשקיע בחברות שמספקות חומרה ותוכנה שישפרו את חוויית השימוש במחשבים קלים ודקים.

אינטל קפיטל היא קרן הון סיכון תאגידית, שמשמשת כזרוע ההשקעות של תאגיד אינטל. החברה נעה לאורך השנים על הסקאלה שבין ביצוע השקעות אסטרטגיות להתמקדות בהחזר הפיננסי בלבד. בעבר השקיעה אינטל קפיטל בחברות שמפתחות תוכנה, פתרונות תקשורת, ואפילו בחברות מתחום האינטרנט שפועלות רחוק מהמרחב המוכר של החברה-האם. כחלק מכלל הפעילות של הקרן, שמנהלת נכסים בסך 2.2 מיליארד דולר, השיקה אינטל בעבר קרנות ייעודיות לתחומים שבהם ראתה חשיבות אסטרטגית.

החלטה אסטרטגית מובהקת

אינטל הציגה את קטגוריית מחשבי ה-Ultrabook במסגרת תערוכת קומפיוטקס שנערכה במאי בטייוואן. המחשבים בקטגוריה זו הם מחשבים ניידים וקלים, דמויי ה-MacBook Air. אינטל טענה כי בתוך שנתיים חלק גדול מהמחשבים בשוק יהיו דמויי ה-Ultrabook.

תאגיד אינטל, שמתמקד בתחום השבבים, אינו מתכוון לייצר את מחשב ה-Ultrabook, לפחות לא במבנה העסקי הנוכחי. עם זאת, הפעילות של זרוע ההשקעות תאפשר לאינטל לתת תשובה אסטרטגית למעבדים מתוצרת TI, Nvidia וקוואלקום, שמבוססים על הארכיטקטורה של החברה המתחרה ARM. מעבדים אלה חודרים לשוק המחשוב האישי, דרך מחשבי הלוח הפופולריים.

"מטרת הקרן היא ליצור מעגל של חדשנות ויכולות עבור הקטגוריה החדשה של התקני המחשוב הניידים", אומר מולי עדן, סגן נשיא באינטל קפיטל והמנהל הכללי של קבוצת המחשוב האישי בתאגיד אינטל, "אחרי 30 שנה של חדשנות, המחשב האישי הוא ההתקן הדרוויניסטי המושלם, ואינטל שואפת להמציא מחדש את המחשוב הנייד". אינטל תפעיל את הקרן במשך שלוש-ארבע שנים.

עדן מדגיש שהפעילות של אינטל קפיטל תרמה לחברה-האם גם במהלכים אסטרטגיים גדולים. כדוגמא לכך הוא מצביע על טכנולוגיית המעבדים סנטרינו, שפותחה בישראל ושימשה במוצרי הדגל של אינטל. "אינטל תבצע השקעה ניכרת כדי להשיג את פריצת הדרך ההיסטורית הבאה בעולם המחשוב", מוסיף עדן.

אינטל קפיטל מנוהלת על-ידי ארווינד סודהאני, שהוא גם הנשיא וסגן נשיא בכיר באינטל. מאז 1991 היא השקיעה 9.8 מיליארד דולר ב-1,100 חברות. הקרן רשמה הישגים מרשימים מבחינה פיננסית, עם 258 אקזיטים ו-189 הנפקות. ב-2010 ביצעה הקרן 119 השקעות בהיקף של 327 מיליון דולר. בשנה האחרונה השקיעה הקרן בכמה חברות ישראליות, ביניהן עומק אינטראקטיב, Kaltura ואנוביט.