פסימיות: כלכלני ארה"ב חותכים תחזית התמ"ג לרבעון השני

זאת על רקע נתוני המאזן המסחרי שהתפרסמו היום והצביעו על התרחבות של 4.4% בגירעון המסחרי ■ הממשלה עתידה לפרסם את נתון התמ"ג לרבעון השני ב-26 באוגוסט

פסימיות רבה לקראת נתון התמ"ג לרבעון השני: בעקבות נתוני מאקרו המתפרסמים היום בארה"ב, הכלכלנים מפחיתים את התחזיות לנתון התמ"ג לרבעון השני. כלכלנים רבים בבנקי השקעות חתכו את התחזית לתמ"ג לרבעון השני לאחר שחרור נתון המאזן המסחרי האמריקני היום (ה'). הממשלה עתידה לפרסם את נתון התמ"ג לרבעון השני ב-26 באוגוסט.

הפער במאזן המסחרי של ארה"ב התרחב באופן מפתיע ובברקליס קפיטל הורידו את תחזית התמ"ג לרבעון השני ל-0.6%. גם בוולס פרגו לא אופטימיים והפחיתו את התחזית "ניכר כי הכלכלה האמריקנית מאטה ברבעון השני", אמר כלכלן שווקים גלובליים בוולס פרגו ג'איי ברייסון.

עוד כלכלנים בקרב בתי השקעות רבים הביעו פסימיות על רקע נתוני המקרו על המאזן המסחרי, "נתוני המאזן המסחרי מרמזים על תיקון שלילי של 0.4% לתמ"ג האמריקני", אמר כלכלן ב- High Frequency Economics.

על פי הנתונים שפורסמו, הגירעון המסחרי התרחב ביוני ב-4.4% ל-53.1 מיליארד דולר למרות צפי בשוק לגירעון מסחרי של 48 מיליארד דולר, מדובר בגירעון הגדול ביותר בכמעט 3 שנים. נזכיר כי בחודש מאי הגירעון עמד על 50.8 מיליארד דולר.